|
|
|
|---|---|
|
Ja, detta må vara en riktig "noob" fråga, men hur i hela världen sitter expantionskärlet fast i en E34 kylare? Varför ska jag ha bort det då? Joo, den läcker vatten som sipprar upp i botten på expansionskärlets fäste (mellan det ljusa och mörka). Vad jag förstått lämnar konstruktionen av denna del en hel del att önska vad gäller livslängd, har jag rätt eller fel? Så frågan är, ska jag slå och banka eller skruva fint någonstans? Tacksam för snar assistans. | |
|
Om kärlet sitter just under rutan i torpedväggen så ska den sitta med 2 svarta plastmuttrar ute vid kanterna på undersidan av expantionskärlet, om jag inte minns fel. Får du loss dom så är det bara å lyfta ut den. Jag tror det var så, är inte helt säker, men får du loss dom där muttrarna så borde du fixa resten också. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Ehh? Det sitter ju ihop med kylaren (på vänstra sidan kylaren närmare bestämt). |
|
|
Ok. Då ser det inte ut som på min då... Kan tyvärr inte hjälpa dig:/ // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Jag antar att expansionskärlet på 520i sitter i kylaren, det är de större modellerna som har det vid torpedväggen. Jag har för mig att detta varit uppe förut, prova gärna att söka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mycke' sökningar och kli i huvudet gick det åt men för näste man (eller kvinna) med samma problem så kan jag berätta att man gör så här: 1. Plocka loss kylaren, d.v.s. lossa ett par slangar, ta loss kåpan över fläkten (2 små plats pinnar i clips i ovankant) sen är det bara och lyfta ut den (med lite bändning i övre fästena) 2. Lossa de två skruvarna vid sidan om påfyllnadslocket (torx på min -91:a). 3. Peta och bänd, hammra och svär, faanskapet lossnar efter en bra stund (och ungefär två öl tillsammans med en halv dosa snus!) För att göra det lättare att hitta detta i framtiden kommer här ett par lämpliga sökord: expansionskärl , expansionskärl , expansions kärl , lossa , byta Tackar för mig! |
|
|
Hittade faktiskt en bild på expansionskärlet: Länk (odla.nu ??? BMW traktor för trädgården????) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.