AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.253

Färskt filmklipp med bl a BMW 645CiSMG - Lyssna !

Sida 1 av 2
Ville bara tipsa om ett klipp innehållande bl a ett härligt motorgurgel tillhörande en BMW 645 Ci SMG, titta, LYSSNA och njut !

Länk

/ Jarmo

Jarmo / 7H Bil AB
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
VArför täck över hast-mätaren när de ändå inte tänker göra det ordentligt?

Annars rätt trevlig film. :-)

__
///M som i Mugge.
Cool film! Merca 500CLS är bara sååååå vacker :)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Jag är hemskt ledsen men det var en tämligen amatörmässig film. Några tips:
1. Använd stativ
2. Använd Zoomen så lite som bara möjligt.
3. Skippa musiken, man vill höra motorljuden, inte Melanie C.
4. Varför ta med ett klipp där man filmar hastighetsmätaren, som är suddad? Ungefär lika intressant som när Aftonbladet publicerar en bild på en brottsling fast huvudet är översuddat med pixlar.

Och CLS är verkligen en av de fulaste bilarna som finns, framförallt i detta sällskap. Tur att Infinityn var med, för den är nog banne mig ännu fulare :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Seså nu kalle... inte klanka ner på folks reklamfilm.... ;-)

__
///M som i Mugge.
Om det nu var en reklam film så var den mindre bra om jag får säga mitt håller med Kalle H.
Dålig dag kalle? Men herregud Kalle lönt o vara så petig ;) killarna hade bara lite skoj med kameran, inget mera me det. Tror inte dem va ute efter en Oscar för bästa bild!

Den dagen ni ser en CLS live ute på gatan kommer ni äta upp era ord ang att den är ful ;) Den e inte ful, det e bara lite avundsjuka från oss inkl mig att stjärnan på 4 hjul är extremt vackert designad

Mvh Dragolito

Tack för era inlägg. alla synpunkter är givetvis välkomna !
Filmen är inte producerad som en reklamfilm utan var en del av ett reportage som sportbilen.se gjorde om några av våra bilar.
Grabbarna på sportbilen är säkert glada för all konstruktiv kritik de kan få :-)
För att läsa hela reportaget se: Länk

Som nybliven medlem på detta eminenta forum tyckte jag det var kul att dela med mig av detta uppmärksammande av vårt
7H Bil AB.

Tyckte att klippet hörde hemma här på Sexans annars ganska lugna forum, hoppas Ni samtycker och kan leva med kvalitén :-)

Vänligen

Jarmo / 7H Bil AB
Jarmo: Kan du beskriva 500 CLS med några få ord bara? Vad säger den till dig? Tack ;)

Mvh Dragolito

Kan inte annat än hålla med dig, Dragolito, om att CLS:en i verkligheten är en riktig skönhet. Ett stort plus får den också för att den har ett rejält tilltaget baksäte som bl a 645:an och de flesta andra "lyxcoupéer" saknar.
Men hjärtat slår ändå ett extra slag för 645 ! Lyssna som sagt på mullret, det säger allt.

Vänligen

Jarmo / 7H Bil AB
Kalle:

Jag håller verkligen inte med om att CLS är ful! En av de absolut snyggaste fyradörrarsbilarna på marknaden! Men smaken är ju som baken...

//Chrille
Min personliga åsikt är att CLS är vidrig men framför allt väldigt meningslös. Jag ser absolut ingen som helst anledning för någon att köpa den när det finns AMG E-, S- och CL-klass.
Fronten är kusligt lik Citroen C5.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
CLS är fin. Nuff said.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
CLS är riktigt fin. Men 645:an är änuu finare ;)

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
CLS är modern konst på fyra hjul; snygg från vissa vinklar.
Ma
11
Mackzz
635 csi-85
Grymm bil
Har sett åtskilliga CLS i verkligheten, och visst är den ännu fulare på bild och film, det håller jag med om :)

Mvh,
Kalle
_____
645:an riktigt fin bil...synd bara tt baken förstör så mycker
CLS verkar designmässigt påminna om BMW:s nutida modeller. Kontroversiell form som vissa älskar och andra inte. Det både CLS och de nya BMW:arna har gemensamt är att de inte verkar lämna någon oberörd.

Är Kalle och Olof samma person? Har aldrig sett att era åsikter går isär på en enda punkt. Och ändå har ni skrivit tillsammans över femtusen inlägg. Fascinerande. :-)
7H Bil AB... vilken reklam film, kul att nu är ute och leker med bilarna som en 18 åring som lånat pappas bil!
Vad köpsugen man blir...

Håller faktiskt med Kalle till 100% i omdömet av filmen!

Oj, vad negativt jag lät nu ;)

M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk
Bjoerck,

Jag och Olof är inte samma person. Om det inte framgår av bilderna så är Olof lång och relativt vältränad, jag är emellertid kort och tjock. Vi råkar bara dela samma goda smak i många fall.

Det märks också att Jaguar samt Ford ingår i samma koncern och att man har samma design-tänk. Strategin lyder "Vi gör meningslöst designade bilar som ingen bryr sig om och som inte väcker känslor", en filosofi man i övrigt har gemensamt med några av de japanska märkena.

Men denna diskussion har vi haft förr, och behöver inte vidare besudla denna tråd.

Mvh,
Kalle
_____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.