|
|
|
|---|---|
| Som sagt så lyser vä. blinkers och slocknar inte när man tagit ut nyckeln heller... Om det är reläet, vilket och vars sitter det?? [Brådis, snart slut på ström =) ] | |
| Har Du larm? Jag hade samma problem på min och det va larmet som strulade. Tog sonika bort säkringen på ena sidan i larmets säkringsbox. (Ser lite fånigt ut när man larmar på, med bara en blinkers som indikerar, men det skiter jag i...) | |
| Du hade händelsevis inte vänster blinkers påslagen när du stängde av bilen? fär då ska väl vänster blinkers lysa? | |
|
Palle83, inte på E30 väl? Iaf inte svensksålda, för jag har inte någon sådan funktion på min... |
|
| Nehe okej, var så på min e21a, fast det är ju ingen e30 :D | |
|
Det är inte blinkersen som ska lysa om man trycker ner blinkersspaken ett extra hack innan man stänger av bilen. Utan parkeringsljuset på den valda sidan. Och, jo den funktionen finns på E30, har den på min svensksålda. Bilen: Länk |
|
| Har inte det på min... Va precis ute o testade. Är det någon som vet? Är det någon årsmodellsgrej, eller? Skulle testa på min 325a också, men den va strömlös...=( | |
|
Konstigt. Tycker inte det borde vara något beroende på årsmodellerna. Kompisen har samma funktion på sin 525 -91. Bilen: Länk |
|
| Usch, vad man får offra sig... Har nu varit ute o kablat 325an och den har inte någon sådan funktion och jag testade även brorsans 730 -91 och den har heller inte den funktionen. Men jag minns att jag hade det på min 316 -76 E21 (frid över dess minne...) som man ideligen stötte till och glömde på, med batteritorsk som följd. Men, jag ska väl i ärlighetens namn säga att jag saknar inte funktionen... | |
| Jag har inte nått larm, och har inte haft spaken nere när ja stängt av bilen,,.. Vet nån vars reläet sitter??? | |
|
Kan tyvärr inte svara på din fråga Beemer84. mr.christian: Har du tryckt ner spaken till det där "extra" läget när du provat om du har funktionen? Alltså tryckt förbi det vanliga stoppläget? Man måste trycka förbi vanliga blinkersläget för att det ska fungera. Bilen: Länk |
|
| Jo, j-ar! Haft bilen i över 14 år och fortfarande hittar man finesser!!! Brorsans 730 hade det också... Orkar inte bära ut batteriet till 325an för att kolla, men den har det säkert också... Får bara buga mig och tacka, tror inte bara det va jag som hittade en ny finess i kväll... | |
|
Är det inte bara så att det är blinkersrelät som strular. Hade samma fel på min bil, att ena sidan hängde upp sig. Köpte ett nytt på skroten för 50kr och det har fungerat sedan dess. Man kan ta ur blinkersrelät och slå det lite lätt i marken ett par gånger för att se om det återställer sig. Om det inte funderar - köp ett nytt. Lycka till! MVH: Björn --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
| Carl L på e21 är det ialf blinkersen som lyser, gjorde det på min 323:a | |
| Bjornnl Jag skulle villa kolla om det är relääet som är paj! Men om jag visste vilket det är...... | |
| Ingen som vet vars reläät sitter?? | |
|
Hej! Hade exakt samma problem på en 325 cab E36. Det kom någon gång i kvartalet. Botemedlet var en snabb smäll med handen på varningsblinkersen. Testa det, kostar i alla fall inget. Funkade klockrent för mig. Carl |
|
|
Alltså på knappen för varningsblinkers. :-) Carl |
|
| Relääet sitter under plasten under ratten,,. Men det klickar och funkar fint till höger, Men lyser till vänster.. Är relääet okej då? | |
|
lånar tråden lite bak och sidoblinkers på min bil fungerar men inte höger eller vänster fram vad kan det vara för fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.