|
|
|
|---|---|
netsix |
Någon som vågar ge sig på en gissning av hur mycket extra hästar jag får ut av trimchip (JWR), K&N luftfilter, modifierad luftbox samt reuter avgassystem från kattarna och bakåt. Det är 4 liters 8:an i den. /netsix |
| 20 | |
netsix |
Äh, lite till måste det väl ge. /netsix |
|
jag röstar för 25hk |
|
netsix |
Kom igen da, då höjer vi lite till. Lite valuta skall man väl få av de här tusenlapparna. /netsix |
| Har inte denna fråga varit uppe innan ? Finns ju ett sätt att ta reda på vad det ger. Mät innan och efter. | |
|
exakt-...bänka den innan och efter.kostar väl några hundralappar bara. tippar själv på 20 hk som går ner i backen så att säga... ///Tomas M BMW 528i -86 BMW E28 registrer #1 |
|
netsix |
Det är för sent att göra som orginal. Har redan bytt filter och chipat skall göra resten när systemet anländer från tyskland. Men man får väl bänka den när man är klar. Men då vet man ju inte riktigt för alla bilar har väl inte exakt 286 orginal utan det kan väl skifta lite på enskilda motorer. /netsix |
|
Tja netsix. Vågar nog inte uttala mig igen ;) men jag tror nog du blir nöjd. Kul att du blev nöjd med chippet i alla fall. Hur ska du meckla dit ditt avgas system? Du måste väl skära lite i bakspoilern? eller är det osynliga utblås? En 7-serien blir ju annars riktigt grym med 4 pipor, två i varje hörn. Såg faktiskt en 750 med den setupen strax efter jul här i stockholm |
|
netsix |
Jag skall få hjälp av Manuel på MH-GTR att montera. Ja, det kommer att bli 4 x 83mm pipor så det måste skäras lite i bak spoilern. Jag skall lacka ner den efter så det gör inte så mycket att man kommer gå loss med sågen i den. Jag har kommit till insikt att man inte skall lita på vad vissa säger att man skall få ut för effekt. Därför får man kasta ut en fråga här där flera redan har gjort det och vet vad man får för extra effekt. Jag har aldrig hållit på själv med att skrämma upp en bil utan har alltid köpt färdiga bilar så man är lite av en amatör inom området, men nån gång skall ju vara den första. /netsix |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.