|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har ingen aning - deras grejor kanske är helt ok? | |
|
Har fått intrycket av att dem är riktigt seriösa när jag kommit i kontakt med dem men man vet ju inte för än man provat. Nån som vet hur avgasvärdena blir efter turbokonvertering? Borde inte dem bli åt det bättre hållet då motorn får högre verkningsgrad? |
|
| 540is: Får man fråga hur du kommer igenom besiktningen:)? Fungerar det att plocka bort turbon och sätta dit orginalgrenrör vid bes.tillfället eller blir avgasvärdena helt förvrängda då eftersom bilen är mappad med turbo? | |
|
I detta fall är frågan inte relevant då bilen inte rullar i Sverige. Därav viktigt att det är ett komplett "kit". och inte "tänka själv" grejor :-) annnars brukar det handa om att hitta "rätt" besiktningsman i frågor som denna. |
|
|
540IS; Lite sent svar kanske men chippning av bensinare samt turboombyggnader aer bade kostsamma samt begraensad livslaengd - tro mig. Ska det vara extra kraft ska det vara rejaelt och mekaniskt - KOMPRESSORER. Oeverlaegsna turbos och chippning och laengre livslaengd. 540 eller M5 eller 330i - grabbarna vid ESS i Norge vet vad det handlar om. Det finns tom ett reportage om det hela haer pa AUTOPOWER under 'ovanliga BMW' om jag inte minns fel! Mvh Marineutter |
|
| eh - tro mig jag vet precis vad det handlar om.... | |
|
marineutter: Länk Mvh |
|
|
540IS; Ja enligt den laenk som rob_t_j72 skickade mig (tack!) sa verkar du ju veta vad det handlar om! Snygg bil och bra portal (websida). Vad jag foerstatt fran websidan sa har du redan dubbla (!) rotrex! Vem har hjaelpt dig ' installera' dem, ESStuning eller...du kanske aer mekare sjaelv. Hade en 540IA E39 (har en E34 nu) innan och var vaeldigt naer att dra upp till ESS och fa en kompressor inbyggd. Men tyckte att dock de 286hk och 440nm raeckte i slutaendan, plus att 40.000 Sek, ja vad kan man saega. Har du nagon erfahrenhet med dem..ESS grabbarna? Vad toppar din 540IS egentligen och 0-100km/h Har du manuell eller automat, eller har du rentutav Getrag/SMG? Lycka till med ditt projekt 540IS Mvh marineutter |
|
|
Jag har åkt med 3-4 olika ESS uppsättningar sedan slutet på 90 talet. i två olika bilar. Jag har varit i stort sett väldigt nöjd med ESS - deras kit's fungerar och håller bra kvalitet. Numera använder jag egna lösningar tillsammans med mina partners Alutech i Gävle och kompressortillverkaren Rotrex i Danmark, samt Active Autowerke i Florida. Prestandan på 540an (förra året) var 12.92 samt 196 km/h på 402 meter med vanliga Gatdäck i 19" (255/35). vilket får anses rätt ok den bromsades aldrig i det utförandet men uppskattningsvis hade den ca 530 HP. Den nya versionen blir något helt annat..... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.