|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| isåfall vardå? | |
|
Länk Mvh |
|
| Inga fler? | |
|
Vaför förstöra en S38 med turbo ;) M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk |
|
| Va mest en fundering ... :-) | |
| 540is: Hur går det me 540:n? Har inte sett nån uppdatering av din hemsida på länge......? | |
|
Vi har grenrör,turbo,wg som passar. Även ic |
|
| vad är det som talar för en turbo när man kan få ett komplett kompressorpaket för 1000 spänn mer? | |
| Finns ingen som har turbo eller kompressorkit till S38. | |
| Jo stylingkompaniet, kolla länken långt upp i tråden! | |
| kompressor-kit till S38? vardå? | |
| Ess har väl kompressor till alla BMW`s 24 ventilers 6:or vad jag förstått!? | |
|
Om man kan anse att ett turbokit består av en låda rörbitar så har dom det. Vi har hardware, svetsat och klart. |
|
|
Varför turbo och inte kompressor, enkelt, turbo har högre verkningsgrad. dock lite fördröjning, en kompressor drivs av motorn, medans en turbo drivs av avgaserna. Hoppas att det blev tydligare "Robban B" |
|
|
Vad skiljer era satser från stylinkompaniets då? |
|
| Tackar! Förstår skillnaden bättre nu! | |
|
Finns inga bolt on satser till S38. Snarare gör det själv satser,och det kallar vi inte kit. |
|
| nej men så nära man kan komma, det är ju endast enkla grejer man får komplettera med själv, själva stommen för överladdning med hjälp av både turbo och kompressor finns ju. | |
| Det svåraste är kvar, mappningen. | |
|
jag pratar om "kit" komplett ner på "skruv & bricknivå". mappningen kan jag ta fram. men som sagt i tråden - det finns inga "kits" :( |
|
| Vad är det som saknas i Stylingkompaniets som dem kallar det "kit" för att kunna genomföra en hundra procentig konvertering, nån som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.