|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu när scheckhefts e38 sida är nere undrar jag om någon i detalj kan beskriva med ord hur jag byter eller vad jag bör tänka på när jag byter fram å sidoblinkers på en e38:a!? Så svårt kan det ju inte vara, å jag e inte helt dum-i-huvet heller, men vill ändå kolla om det är något speciellt jag bör tänka på, eller något som man kanske inte ser direkt hur det bör vara osv.!? Bemari Tästä ei tuu mitään... | |
|
Jätte enkelt. På sidan så trycker du blinkersen framåt (?) Det märker du för den hoppar av lätt, ta en skruvmejsel försiktigt så du inte slinter och tryck lite försiktigt i skåran. Klick så lossnar den. Fram så sitter det hål i framskärmen, oftast en gummiplugg du tar bort. Ta sen en ganska stor stjärnmejsel och stick ner i hålet. Svårt att se skruven då den sitter en bit ner i hålet. Skruvskallen är av plast så inget våld. Lossa några varv så märker du att blinkersen släpper, dra bara ut då. |
|
|
Ok... Tackar... sidoblinkers e mao precis som på andra BMW... Ska nog lösa sig med fram oxå... ville bara veta om det är nått speciellt på 7-serien?! Men verkar ju inte så.. Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
Okej... ville bara säga att jag bytte nu på morgonen... tog knappt en halv timme, å hade inga problem förutom då lite att hitta skruvjäveln under plastproppen man skulle ta bort för att få lös framblinkersen... (hade dessutom bara en något för kort flatmejsel å ta i hand för tillfället, men det gick ändå...) =) Tack för hjälpen... Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
gällande främre blinkers, var sitter den här plastpproppen? det skrivs bara "hål i framskärmen" Skall snart ge mig på det så det hade varit finfint om någon vet lite närmare. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Bytte sidoblinker på väg in till jobbet i går morse och det var oförskämt enkelt, tänkte ge mig på fram o bak blinkers nu, ingen som visste var hålet till framblinkersen satt? Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
Scheckheft |
Hej Jo, hålet sitter ganska långt fram på insidan av resp framskärm, täckt av en liten plastkåpa. För demonteringen behöver du en kryssmejsel Länk Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.