|
|
|
|---|---|
|
Läste en del gamla trådar i ämnet och det verkar som Polisen påstår att det inte fungerar. Men det fanns då ( tråden var från 2003) inga här på forumet som har testat. Jag har tittat på denna "nya förbättrade" produkten: Länk vad tror ni, funkar det? Inte så mycket för att jag vill undvika fartkameror, jag är mer intresserad att blåsa feta Göran och kossan Billstöm på trängselskatten. Hatar tanken på att behöva vara beskattad på grund att man bor på fel sida av en imaginär linje som minoritetspolitiker har bestämt om och infört genom utpressning mot politiska opportunister som Person och Billström ( oj nu spårar jag ur…) Jag har egentligen 3 frågor: 1) Har någon testat? 2) Någon sa tidigare att det ser "kladdigt ut" och syns att man har applicerat det? 3) Är det egentligen olagligt att spreja sånt? vilken lag skulle gälla då? | |
|
Z3c 4 ever: 1.Hade det på min M3 och jag fastnade inte:)) 2.Inte kladdigt men om man jämför så är det nyans skillnad 3.Det finns en tråd om detta tror att det står att man inte får ändra på reg-skyltens utseende vilket man kan ha en åsikt om. |
|
| Har haft det på min skylt sedan förra våren och skylten är riktigt pissgul...! Som sgat, får man inte ändra skyltens utseende kommer jag att åka dit...=( När jag va och besiktigade sa bes.mannen "funkar det?" och tittade och pekade på min skylt. "Vaddå...?" "Ja, just det..." sa han och skrattade... Så nog syns det...=( | |
|
Jag har inte provat sprayen själv, men det man kan utläsa av artiklarna som det refereras till via företagets hemsida verkar följande gälla (detta har jag även hört från annat håll): De "halvgamla" platta plastskyltarna (den modellen som tillverkades på bl.a. på 90-talets senare halva) verkar sprayen fungera på. Nyare och äldre skyltar (med upphöjda tecken) fungerar den inte på. Sen det där med att skyltarna blir gula - jodå, såna skyltar ser man ju på en del bilar emellanåt. Således torde det inte bli osynligt att skylten är behandlad. |
|
| Klarlack har väl samma effekt utom att det är betydligt billigare | |
| blir det gult direkt eller dröjer det ett tag innan det gulnar? | |
| Mina skyltar gulnade efter ca 4 månader. | |
|
Z3c 4 ever!: Jag upplevde aldrig att mina skyltar blev gulaktiga och då hade jag photo i säkert 10mån. |
|
| går det att ta bort och sedan göra om efter en tid? | |
|
Klarlack bör ju inte gulna, någon som testat? //Stenback |
|
|
Såg en bil (VW Golf Kombi) med vanlig, vit skylt fram o "gul" skylt bak. Jag vet inte riktigt vad han tror om sin bils fartresurser...... :-) F.ö. så tycker jag det ser helt fruktansvärt ut med dessa "gulnade" skyltar, speciellt tokigt blir det när folk byter ut alla sina gula blinkers mot vita, o så får dom likväl det gula...på reg.skylten.. Nej, skaffa nåt "snyggare" hjälpmedel typ navi som kan varna för fartkamera, "garageöppnare" eller liknande, som har en funktion i annat också ;) /Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Klarlack gulnar. Inte all lack, men det finns vissa lacker som gör det. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Patrik: jag tror att den bilen var "stockholmsförberedd". Du vet väl att biltullar kommer att ta bild på bakre plåten... En tanke: klarlack som inte gulnar och photoblocker på det? kan funka, eller? |
|
|
Z3c 4 ever: Det var som fasen. Det hade jag ingen aning om, men så bor jag 50mil från eländet... Gäller o bromsa precis när man kör förbi en sån kamera då o hoppas man har nån bakom sig som skymmer reg.plåten ;) /Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hade det på 323:an. Blev som sagt riktigt ful gul färg, så jag beställde nya skyltar. Åkte aldrig dit dock... ///Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.