AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.023

klonkljud från höger bak

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
har nyss bytt övrestötdämparfästet.. och jag har fortfarande ett irriterande klonkljud vi små ojämnheter på vägen.. Kan det vara bakvagnsbussningen? eller kanske ljuddämparen som lossnat?

Har kollat fjädern och stötdämparen...

MVH

/I have a totally need for speed
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad är det för bil?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Är en 316 e36

/I have a totally need for speed
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Hör du om det kommer från någon speciell sida? Jag hade det på min högersida och bytte den bärarmsbussningen som satt där sen blev jag av med ljudet.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
ja, jag skrev lite fel i rubriken, det är vänsterbak och det är inte ljuddämparen.

Vad kostade en sådan bussning? Lätt att byta själv?

MVH
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Är ratten också lite sned, dvs drar bilen åt något håll, samt är den lika hög på båda sidorna vid hjulen?
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Är ratten också lite sned, dvs drar bilen åt något håll, samt är den lika hög på båda sidorna vid hjulen?
Sen man väl fick av allt var inte just min svår att få av eller få i ny. Detta är nog olika. Bussningen kostade ca 130 :- på BMW har jag för mig.
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Jag tror att det är främre bakvagnsbussningen som är kass, haft samma fel och fixade stötdämparefästet precis som du. Det går en arm från hjulupphängningen rakt fram emot fronten. ca 40-50 cm fram sitter den fst upp i bilen med en bussning, kolla den, OBS den är svår att hitta, killen som gjorde fyrhjulsinställning såg inte det och jag såg inte det fast jag letade och kännde överallt. Tillslut satte jag mig i kofferten när någon annan körde och plockade ut all siolering för att höra var det kom ifrån, då hittade jag det. Bilen sliter mer på bakdäcken när denna bussning är kass.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
tack för tipsen! Ja bilen drar lätt till höger vid inbromsning.. Sedan så inbillar jag mig att bilen lutar lite åt vänster.. men det är inget som jag är säker på..

Alltså bärarmsbussning?

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.