|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
liste: Om du hade läst mitt inlägg riktigt så hade du förstått att det var en fråga till dig och tsaros eftersom att ni tyckte att Njuren inte visste något om business när han skrev att man bör driva ett företag efter principen "kunden har alltid rätt". Tydligen så förstod iallafall tsaros vad jag menade eftersom han kom med ett förtydligande. Naturligtvis har inte kunden alltid rätt, men driver man ett företag så är det kunderna man lever på och då kan det inte fel att följa kunden har alltid rätt principen. När det kommer en kund som INTE har rätt får man ju försöka manipulera den kunden på något sätt så att även den kunden är nöjd efter kontakten man har haft annars lär man ju tappa den kunden. |
|
| Håller med GE | |
|
Hemligheten är att få kunderna att TRO att de alltid har rätt... |
|
|
Jag kommer aldrig mer försöka handla på Däck-on-line. Kan bara utgå från de erfarenheter jag har. Beställde 4 Kumho av Däck-on-line och när det gått 3 veckor utan att jag hört något överhuvudtaget från dem fick jag ett besked att däcken inte fanns i lager och att besked om leveransdatum inte gick att få. Jag avbeställde däcken eftersom jag behövde nya relativt fort. Istället beställde jag en uppsättning Kumho av en annan modell. När det gått ytterligare ett par veckor började tiden bli knapp och jag lyckades efter mycket om och men komma fram på telefon(!!!). Det visade sig att de hade samma besked att lämna angående den nya ordern. Inget lagersaldo, vet inte om de överhuvudtaget kommer få däcken. Jag avbeställde då däcken och köpte dem här i Linköping istället, det tog 2 dagar för däckfirman att få hem däcken och sätta dem på fälg till mig. Allt frid och fröjd tänkte jag, men nej då. Ytterligare ca 1½ vecka senare fick jag ett mail som bekräftade att den andra ordern skickats till mig och att pengarna dragits från mitt kort. Lite fundersam blir man ju när jag pratat med dem i Lund och annulerat ordern, så jag skickade ett mail och sa att jag avbeställt däcken och inte ville ha dem levererade och att jag motsätter mig att pengarna dras från mitt kort. Några däck kom aldrig men pengarna var dragna från kortet! Veckan därpå fick jag ett mail igen. Antagligen en bekräftelse på att däcken inte levererats och att pengarna återbetalts tänkte jag - jo tjena! Istället var det ett mail som frågade när det skulle passa för mig att returnera däcken om jag inte redan gjort det. Hur ska jag kunna returnera något jag inte fått?!, svarade jag. Sedan dess har det gått en vecka och precis innan jag gick in här så försökte jag komma fram på telefon till Däck-on-line, men de "prioriterar mail under högsäsong". Jag skickade ett mail till dem och bad dem återkomma till mig senast idag med besked på hur och när jag får tillbaka mina pengar. Ska bli mycket intressant att se om jag får något besked, i annat fall får jag väl göra något som höjer deras intresse för att lösa detta lite snabbare... Så efter mer än två månader har jag inte fått några däck, men ligger ute med ca 6500 kr. Inte vad jag kallar bra service. Har nu fått en bra kontakt med en lokal däckfirma med bättre priser än Däck-on-line på de däck jag vill ha och komer absolut handla där i fortsättningen. |
|
| Wendtan: Verkar förrsten inte som ditt påstående att Däck-on-line har genomgåede gott rykte stämmer speciellt bra längre. | |
|
På detta forumet så har de av kanske 500 kunder 3-4 misnöjda. Det för mig är ett gott rykte. Att du haft lite otur påverkar inte det nämnvärt. Att det har mycket och göra och inte hinner svara i tfn har nämnts tidigare i tråden. Min leverans var inte helt odramatisk då jag fick ett transportskadat däck. Detta löste de både snabbt och smidigt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är väl inte så svårt att räkna ut att Däckonline säljer enorma kvantiteter för att öht kunna gå ihop ekonomiskt. Att det tar tid eller blir fel någon gång är ofrånkomligt. Därmed inte sagt att det är OK, men ibland kan man undra vilka förväntningar somliga har. Prioriterar man snabb service får man väl gå till den lokala däckfirman och betala dubbla priset istället. 99% av de kunder jag talat med är nöjda med sin affär. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
De flesta som råkat ut för problem verkar ha beställt däck som inte finns i lager. Det är ingen ursäkt, men det är en orsak. För mig har det alltid fungerat problemfritt och jag vet flertalet andra som det har fungerat problemfritt för. Endast i ett fall blev det lite strul, men också då handlade det återigen om däck som ej fanns i lager. Vid det tillfället löstes det dock enkelt och snabbt. Flåklypa |
|
|
Tycker jag har ganska rimliga krav på en leverantör och förväntar mig inte samma service på en billigare nätfirma. Därför väntade jag ju glatt i tre veckor på de första däcken. Däremot tror jag ingen skulle acceptera att lägga ut 6500 kr för något man har avbeställt och aldrig fått. "Att jag haft lite otur" som Wendtans beskriver det håller jag inte med om. Ok att jag kanske hade otur och valde två däck som inte är de som Däck-on-line säljer mest av, det köper jag. Det är hur de skött sig efteråt som jag tycker är helt oacceptabelt. Kundvård kan de inte stava till enligt mig och mina erfarenheter. (Sen att det är dubbelt så dyrt på lokala däckmojjen gäller i alla fall inte för de däck jag kollat på. Det skiljde 200 kr per däck då ingick montering och balansering, dessutom har jag varit på samma ställe igen och låtit dem kränga samma däck en gång till utan kostnad, men det är egentligen off topic.) |
|
|
z3cab, håller med dig. Så ska det ju absolut inte gå till. Service är nästan lika viktigt som priset och skulle det bli några problem så bör ju dem lösas snabbt. Nu när dom har högsesong och folk ringer så pass att det nästan är omöjligt att komma fram så bör dom ju fixa fler folk som kan svara i telefonen och reda ut problemen. Att det ska ta 3veckor för dem att att se att dom inte har de beställda varorna i lager är ju mycket svagt. Jag har själv handlat däck av dem 1 gång och det gick helt problemfritt, så jag har bara bra erfarenheter av dem |
|
|
Jag beställde mina nokian NRZi från dackonline.se och fick dem inom en vecka, inget krångel, jag fick hämta ut dom på ICA. Vill man ha service kostar det, vill man köpa billigt får man se till att fylla i rätt och se det som sitt eget fel och inte leverantörens. |
|
| Och om man fyllt i rätt då? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just Kumho verkar ha leveransproblem från fabriken dvs ligger efter med tillverkning, var lika förra året under en period, då jag försökte beställa 4 st tillsammans med de Contidäck jag skulle ha. Men då fick jag leveransbesked och kunde annullera Kumhodäcken, var lite beråttom med dessa. Contidäcken kom på ett par dagar likaså när jag beställde de kinesiska kvalitets däcken Goodride till MBen. ///MVH Hasso Länk |
|
z3cab, var i Linköping handlar du däcken till priser som motsvarar däck-online? Bor själv i Linköping och handlar hellre av en däckhandlare om priset är det samma. |
|
andha45 |
När vi ändå har Kumho uppe: jag har tyvärr dålig erfarenhet av livslängden. Org. Conti på S80: 3,5 säsong, sedan 3 mm kvar, Kumho: 2 säsonger, sedan 0 mm kvar fram 2 mm bak. Etc. - 30% billigare men 50% livslängd... alltså dålig affär. Dessutom lite bullrigare. |
|
Man får vad man betalar för, stämmer in väldigt bra här också. Eftersom dom är såpass billiga så får man väl räkna med att det inte går lika snabbt att få grejerna som hos den lokala däckfirman. Keep your distance! |
|
| Så, nu har man då efter 4 veckors väntan äntligen fått tillbaka pengarna... | |
|
z3cab: BjörnB undrar var i Linköping du hittade en handlare som var lika billiga som Däckonline. Mvh |
|
| Jupp, såg det, lite OT så jag mailade honom och berättade att jag köper mina Kumhodäck hos DäckVulkis i Linköping. | |
|
Aah, sorry! =) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.