|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Men för andra, tredje och fjärde gången så skulle jag inte ringa dit och klaga på leveranstiden. Kanske är dom snabba? Vad vet jag? Men den så kallade "kundservicen" kunde ju varit bättre :-) | |
| Har enbart gott att säga om däckonline. Kan rekomendera dem till 100%! Har köpt totalt 16 däck och det har gått snabbt och smidigt | |
|
Har också bara goda erfarenheter av Däckonline. Vad gäller verkstadsanställda (folk på däckfirmor, bilverkstäder, plåtslagerier, bildemonteringsfirmor m.m.) så måste man tyvärr utgå från att de inte har någon typ av service-mind överhuvudtaget. Att ta på silkesvantarna och försöka vara snäll och vänlig när man talar med dem över disk eller i telefon gör bara saken värre. Här i väst funkar alltid grov göteborgska och ett kort otydligt språk... Då blir man alltid bra bemött och får bra service. |
|
|
okej! men även solen har sina fläckar. här är ett av mina mejl som jag skickat till Däckonline.. Hej. Kontaktar er för femtielftegången och hoppas att detta mail kommer fram till någon som kan få saker att hända och att jag får svar på hur det ligger till. Story.. Beställde två däck enligt nedan 23/3, fick sedan ett mail där det stog att däcken var skickade, pengar dragna från mitt konto och beräknad leveransdag skulle vara 1/4. Hämtade mina fälgar och åker till Sundströms bilservice(auktoriserad Bmw verkstad) den 5/4 som är er partner/monteringsstation för att beställa tid för påläggning, och samtidig service på min bil. Sundströms är som synes också leveransadressen. Min kontakt på Sundströms frågar då om det inte var 2 däck jag skulle byta och att det isåfall måste blivit nåt fel då endast ett däck kommit, det står även på följesedeln som han visar mig att endast en artikel är skickad. ??? Väntar några dagar i förhoppning om att däcket skall anlända men nej. kontaktar då er efter många försök den 8/4 för att få detta fixat. Kundmottagaren (en hon) svarar att ni alltid skickar 2 däck. Jag påtalar då att nåt är iaf fel och att det på följesedeln verkade som endast ett däck var skickat, erbjöd mig att åka ner till verkstaden och ta en kopia och faxa till er men det skulle inte behövas. Hon sa att det skulle skickas ett nytt, hon såg tydligen den statusen då jag i min desperation över att inte komma fram även skickat ett mail till någon adress från er nätsida, om detta mail gick till tyskland eller sverige har jag ingen aning om. nedan finns ett mail som påvisar detta. PÅ frågan hur länge det kommer att ta innan mitt däck kommer ,"ett par dagar bara" blev svaret och hon lovade desutom att dubbelkolla med tyskland och återkomma till mig, vilket inte skett. Väntar till den 18/4 då jag kontaktar Sundströms igen och får höra att inga däck kommit, ni har heller inte kontaktad dom för att kolla upp detta. Ringer då er igen, pratar med en han den här gången. Han verkar helt oförstående och säger att jag skall skicka in någon form reklamationsbrief till er eller till delticom i tyskland eller vart. Påtalar då att jag ringde er istället och att detta skulle ju vara klart! Förklarade också att då då inte leveransadressen var till mig, är det väl konstigt att jag då skall skriva under på att varken jag eller mina grannar/bekanta sett till däcket. Han lovar då att ta tag i detta och återkomma till mig om hur det ligger till, jag har en tid på Torsdag för service och påläggning som jag måste annulera om inte däcken är på väg. Nu är jag inne på tredje dagen och har inte hört av från er än så. Går in på er nätsida och kollar under "Min beställning" men där står ju bara att däcken är levererade. Har nu lagt ner tillsammans ungefär en arbetsdag sittandes i telefonkö osv och är dödligt less på detta. Provar med det här mailet till er annars får jag väl skicka vidare till någon annan av era mailadresser. // Håkan Ps/ tilläggas kan att numer sitter däcken på iaf. |
|
|
Vill tillägga att om inget strul händer så är det väldigt bra priser, däcken var färska, enkelt att beställa osv. Blir det som i mitt fall något fel så verkar det dock som att det är väldigt tungrott i den organisationen... |
|
|
Gynnar till 100% lokala handlare om det går, vill inte bo i en stad utan affärer om 10 år för att man har köpt allt över nätet. Betalar hellre lite extra då slipper man också allt strul med större företag om nåt skulle bli fel. mh |
|
|
mattias h: Din tanke är god, men då får dom lokala handlarna anpassa sig om det ska vara rimligt. Själv ser jag ingen mening med att betala nära nog dubbelt upp för att handla lokalt. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Lokala handlare borde bli åf åt internetfirmor och sälja samt montera det kunden har beställt genom nätet. Även reklamationer skulle gå smidigare på detta sätt. Det är nog framtiden skulle jag tro. Dyr lagerhållning är helt ute. Det kan inte skillja så mycket i pris som det gör idag, det är inte hållbart i dagens IT-samhälle. | |
| Har beställt 3 gånger av dackonline. Alla gånger enligt utlovad leverans (ca 5 arbetsdagar) och utan strul. Färska däck och grymt mycket billigare än hos gummiverkstan. | |
| Samma här, bara mer än nöjd med däckonline hittils! | |
Njuren |
De företag som inte kör "kunden har alltid rätt" kan likabra lägga ner hela verksamheten direkt. Det lönar sig alltid i längden om man håller vid det mottot.Punkt slut BMW - i nöd och lust? |
| Njuren - du vet inte mycket om business, du... :) | |
|
Jag håller helt och fullt med dig liste :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
liste & tsaros : Så ni menar att driver man ett företag som man vill ska bli framgångsrikt så ska man anse att "kunden alltid har fel"? Iallafall om man vet en del om business... Ett sånt företag gör iallafall inte jag gärna affärer med, men så är jag ju förstås ingen businessman heller! :) |
|
|
Vad jag menade är att kunden faktiskt inte alls alltid har rätt. Det är inte alls samma sak som att kunden alltid har fel. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Håller med om att kunden inte alltid har rätt. Det finns fruktansvärt många jubelidioter på detta runda klot. mh |
|
|
liste & tsaros: Håller med er, Om man skulle gå på allt folk kommer in på jobbet och försöker lura i en så skulle man kunna lägga ner stället samma vecka... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag har beställt flera däck av dackonline. Visst är de hyggligt billiga, men kundservicen i Lund är ett skämt i år. Väntar efter flera veckor på att de bara ska lyfta på luren så jag kan få tid för att lägga över mina däck. Ridå. Dackonline Tysklands kundenkät gick just ut. Ska bli intressant att se vilka som överlever den. Tre liter är en sympatisk volym. |
|
|
Ibland är kunderna inte så snälla mot en... men om man ringer och frågar snällt om man gjort rätt när man gjort rätt när man beställt och gubben (kundservicen) i luren retar upp sig och börjar bli stöddig mot kunden... Då har väl kunden rätt? Och även om man är stöddig, otrevlig och elak som kund så måste man ibland bita i det sura äpplet, för företagets rykte... |
|
| GE - så om kunden inte alltid har rätt måste kunden automatiskt alltid ha fel? Mycket märkligt resonemang. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.