AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
16.536

Missnöjd med Däckonline!

Sida 1 av 4
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Otroligt dålig service!
Man ringer och frågar snällt om man får sina däck som man beställt. Dom skrattar bara och säger att det inte går på en handvändning sådär. Dom sa även att det är mitt problem och inte deras. Sen frågade dom om jag uppgett ordernumret på min betalning, men jag hade missat det så jag mailade dom direkt efter och fick inget svar. Då sa dom att jag har ytterligare ett problem och så skrattade han.
Så jag blev lite sur och frågade om jag kunde få tillbaka mina pengar för jag gillar inte dålig service och så sa dom: "Ja, va fan ska vi med dina pengar till om du inte fått några grejer??!!"

Hmm... bojkotta www.dackonline.se !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hahaha, just dialogen låter ju ganska bisarr :D

Men alltså, hur länge har du väntat på däcken? Om du nu ska ange ordernumret på betalningen men inte gjort detta så försvårar du ju för dem och då kan det ju ta mer tid...?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Jaa... diskussionen med den personen kommer jag aldrig att glömma.

Jag har inte väntat länge på däcken utan var bara nyfiken på om allt gått bra med betalningen som gjordes igår (050525) och så tänkte jag höra hur lång tid det tar innan jag får däcken.
Men tydligen så var jag för snäll när jag frågade så att jag retade upp han eller nåt...?
Hans beteende gör nu att jag tänker kräva tillbaka mina pengar och så får han köra upp däcken nånstans... eller nåt...
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Hmm... såg nu även att dom dragit pengarna från mitt konto.
Men på deras hemsida står det "Vi debiterar inte ditt konto eller kreditkort förrän vi levererar produkten."
Jaadu... är det bara jag som missförstått det då?
För elaka mannen i telefonen sa att pengarna kommer in på konto här i Sverige och sen skickas dom till Tyskland och sen skickar dom mina däck.
Ok. så vi skall börja hata ett företag som erbjuder kvalitetsdäck till oslagbara priser, bara för att du råkade ut för en person som troligtvis skämtade lite med dig?

Företaget har genomgående gott rykte, och de är väldigt få personer här som har dåliga erfarenheter av dom.

De har sen några månader tillbaka sin högsäsong och har helt enkelt för mycket att göra för att hinna med alla tfn samtal.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pengarna reserveras på ditt konto när du lagt beställningen. De dras sen när du får dina däck levererade.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Håller med wendtan.
Jag köpte 4 nya däck av däckonline för en månad sedan. Det fungerade bra.
Dom har extremt mycket att göra under våren och tröttnar förmodligen på alla som ringer och frågar när däcken ska komma. Efter 1000 samtal av den arten kanske man tröttnar, ingen ursäkt för otrevligt bemötande men dom är inte mer än människor precis som du och jag.

Jag kommer att fortsätta köpa däck där. Vill du ha däcken direkt är det bara att åka ner till den lokala gummigubben och köpa där.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Pengarna reserverades då jag beställde hos Däckonline och drogs några dagar innan jag fick däcken.

Underbemannat företag ger lång väntan för kunderna.

///Foppa
dB_Smeden: Ta kontakt med www.falgfixarna.com
Dom har i stort sett samma priser. Kan starkt rekommendera dom.

MVH / Jacob
"Elake mannen" :DDD

Jag hade nog avvaktat lite innan jag dragit några slutsatser. Ett fall av tråkigt bemötande känns inte som det motiverar nåt så drastiskt som en bojkott av ett företag som har pressat ner däckspriserna nåt oerhört för oss konsumenter. Som Fredrik säger så kan vem som helst ha en dålig dag.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Får se om jag fattat det hela rätt nu...
Du beställer däck och gör en inbetalning som du glömmer märka med vem det kommer ifrån.
Dagen efter ringer du och vill veta om man får de däck du beställt och om betalningen kommit fram.
Jag försvarar absolut inte om killen var spydig i telefon, men du kan ju inte förvänta dig att de skall ha koll på leveransdatum och ha letat fram den inbetalning du gjort till dagen efter beställning.
Ge dem några dagar att reda ut det hela, för det är faktiskt du som klantat till det med att inte skriva ordernummer på inbetalningen.
Att uppmana till bojkott pga detta verkar helt vansinnigt.
Efter att ha läst dina inlägg så verkar det ju inte som om du är direkt världsbäst på att förklara vad du vill heller, kanske därför han garvade. Jag fick läsa igenom dina inlägg flera gånger för att få klarhet i vad som hänt.

/Christofer
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har bara positiva erfarenheter från Däckonline. Däcken kom som utlovat och priserna är bra.

Har dock inte behövt tagit kontakt med deras kundtjänst så denna har jag inga erfarenheter av.
Jag är helnöjd efter ha handlat av dom vid tre tillfällen.

Flåklypa
li
1.959
liste
535i -89
Hade du varit min kund hade jag klagat på att du ringde på morgonen dagen efter du beställt och frågat om inte däcken kommer nån gång. Jag hade också klagat på att du inte angivit den betalningsreferens som du blivit ombedd att ange. Vidare hade jag klagat på att du krävde pengarna tillbaka innan jag ens fått dom.

Och ja - jag tror faktiskt att jag hade skrivit ett inlägg på ett forum om att alla andra företag skulle bojkotta dig.
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Ok, för det första så var det inte på grund av klagomål som jag ringde dom. Jag ringde bara för att jag började fundera om jag gjort rätt med betalningen... ska man få sånt bemötande då?
Ska jag ha förståelse att han råkade vakna på fel sida? Vad hände med "kunden har alltid rätt"?
Jag jobbar med ungefär samma saker som han men jag säljer industriprodukter, och skulle jag betee mig så mot en kund så skulle jag bli inkallad till chefen ganska snabbt.
Spelar ingen roll om det så är miljoner av människor som ringer och klagar... man har ett jobb att sköta och det är kunderna som betalar hans och min lön! Man får bita ihop och vara trevlig i ett serviceyrke. Ingen vill bli bemött på samma vis som mig. Hade jag däremot klagat och ifrågasatt varför mina däck aldrig kommer så hade jag haft lite mer förståelse.

Så lägg av med att säga att det var MITT fel när det var den elaka mannen på Däckonlines "kundservice".
Ok, jag var arg och det kom ut fel att man ska bojkotta dom helt men det finns ingen som sagt som vill bli bemött sättet som jag fick uppleva. Eller vissa kanske tycker det är ok?
Lite svårt för folk att förstå som inte upplevt det själv kanske...
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
liste: häng med lite i disskutionen innan du yttrar dig tack
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Visst, du som kund skall inte behöva bli bemött på det sättet, men att uppmana till bojkott av ett företag pga att en av deras kundtjänstgubbar var otrevlig är väl ändå att ta i.
Jag har för vana att om jag tycker att jag blir felbemött eller att mina frågor inte tas på allvar så ber jag direkt i telefonen att få prata med deras chef, sen förklarar man läget för honom istället. Brukar ge bra effekt.
Sen finns ju andra exempel på värdelösa kuntjänster.
Mailade Glocalnets kundtjänst med att jag hade problem med att ta emot mail, skrev specifikt i mailet vad som felade och att de skulle svara mig på annan mailadress eller via telefon eftersom min mail inte fungerade, lik förbannat så kommer mailsvar till glocalnet adressen (hade fixat felet själv).

/Christofer
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
En knapp vecka fick jag vänta på mina Michelin PS2.
Inga konstigheter med varken leveranser eller med däcken, faktum är att leveranstiden var kortare än vad tillexempel Euromaster kunde lösa det på, och dom skulle ha bra mycket mer betalt för däcken.
Även förra gången så gick det snabbare och smidigare än förväntat.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
li
1.959
liste
535i -89
dB_Smeden - jag hänger med alldeles utmärkt, tack.
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Som sagt var... jag tar tillbaka det där med bojkott, för det var bara en dum sak man skrev i sin ilska som säkerligen fler gjort nångång :-)
Menade bara det att det är farligt för den leverantören att ha såna gubbar jobbandes där...
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Jag beställde mina Falkon F1 255:or på en fredag. Fick direkt en orderbekräftelse där det stod att det kunde ta lite längre tid än vanligt. Nästa fredag ringde dock däckfirman och sa att jag skulle pallra mig dit med bilen o få däcken monterade.

Så jag tycker nog att de sköter sig. Iofs ringde jag aldrig till dem.

Fyra cylindrar är fyra för lite
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.