|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ta lös toppen på en 325 -93. Vad jag funderar över är hur man ska göra med kamkedjan. Har inte sett hur en sådan motor ser ut inuti förut men de jag tänker mest på är hur man ska göra för att få lös kamkedjan från kamdreven. Går det att släppa på spänningen på kamkedjan och sedan skruva lös kamdreven från kammarna? Eller måste man ta lös alla kåpor och remhjul som sitter fram på motorn så man kommer åt att plocka bort hela kamkedjan? Känns onödigt om man börjar riva hela motorn om det inte behövs :) | |
|
tyvärr har ja inte rivigt i M50 motorn. Men generellt så har du ju ett kedjelås på kedjan som du öppnar och sen delar kedjan! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| Tjena Jim k.. det första du skall göra är att nolla motorn först och sedan låser du vevaxeln.. sedan släpper du på kedjespänaren.. sen så lossar du på bultarna som håller kamdreven.. men akta så att du inte råkar tappa något i hålet för det är inte säkert att det vill ut med oljan.. kan bli besvärligt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.