|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte sänka min 528:a en aning, men hur mycke ska man sänka tro?? Jag hade endast tänkt byta fjädrarna. Ska man sänka lite mer fram eller...?? Drar den i om man sänker för mycker...?? 40/30?? Jag har 235/45-17 runt om. Jag skulle gärna vilja ha lite tips! | |
|
hej, Eibach 30/30 blir bra. Att sänka mer fram än bak blir fult. Ingen märkbar komfortändring efter fjäderbytet. Fjädrar, arbete och 4-hjulsinställning går på 4-5 tkr |
|
| Hej, tack för tipset! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min är orginalsänkt (M-chassie)ca 20mm ska det visst va skulle av praktiska skäl inte villa ha den lägre. Det räcker gott åt mig och väghållningen är nog så god. Men ändå så får man passa sig vid vägbulor och trottoarkanter. Sen tycker jag rent estetiskt så ska hjulhusens rundning följa däckens, det ska inte se ut som man har 4 fjäderbrott eller en ihopsjunken Cittra. Men det är ju min åsikt, kan tänka mig att "juniorerna" är av en annan. MVH Hasso |
| 20-30 mm räcker! En E39 är redan låg från början. Bilar som sänkts för mycket gör intryck av att de är utslitna och hängiga. Inte snyggt enligt mig. Lycka till. Glöm inte att E39 har en komplicerad hjulupphängning som gör den relativt svårmekad. | |
| Hur vet man om man har M-chassi? | |
| Skulle också kunna tänka mig en moderat sänkning, typ 20-25 mm. Var hittar man tex Eibach fjädrar? | |
| Alla som säljer produkter från OCLBrorssons har Eibachfjädrar. | |
|
BMW kungen: Om du har orginal?? serviceboken, så står det på utrusningslistan (inklistrad på sid. 2-3). Mvh Marin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BmwKungen:Rent estetiskt så syns skillnaden lätt om du står bredvid en "osänkt".Min bil finns i galleriet om du vill se hur långt till backen det är. Från främre orginal stänkskydd är det ca 9 cm till marken. MVH Hasso |
| Kan tänka mig att man ska iakta försiktighet med säkningar om man har aut nivåreglering. | |
|
30 mm Eibach är definitivt inte för mycket. Inga problem med brutala vägbulor vid KK, Aspudden eller Mälarhöjden (relevant för sthlmare) E39or är INTE låga orginal. Till och med farsan tyckte spontant att den hade för "små hjul" innan sänkning. Jag tror man fick in ett helt kreditkort 50mm innan sänkning. |
|
|
Skulle kostnaden alltså vara ca 4-5 tkr inkl arbete? Finns det många olika fabrikat/vad välja och vem monterar? Ha en fin... T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.