|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Trodde att jag hadde 80 liters tank men den tar ju inte mer än 74 liter? Ska det vara så oprecist? Jag låter alltså bilen gå tills den dör... |
| jag har läst det oxå, verkar bara gå i 74liter | |
|
Låter ju konstigt, jag vill mig minnas att jag tankat i mer än 74liter i min, men jag har aldrig kört den tom. Men jag kan också minnas fel. //Simon |
|
| finns väl ett expansions kärl i tanken??? | |
|
Undrar också om de verkligen är 80 liters tank... Fick i 67 liter när lampan lyste innan tankning. Hur mycket är de kvar i tanken när lampan börjar lysa? |
|
|
Tankgivaren brukar varna vid lite olika tidpunkter, så där finns en felkälla. Det kan finnas luft kvar i tanken, ofta får man i ett antal liter efter att pumpen slagit ifrån. Jag har faktiskt lyckats tanka min med mer än 80 liter (plasttank). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När lampan börjar lysa kan jag endast tanka i 62 liter i min 520 touring. Fast det i intruktionsboken står att det ska var 8 liter kvar till tomt. Således borde det vara 72 liter kvar. Får ta med mig en extra dunk nästa gång och köra snustorrt. Hade en 518 -90 och toppade på 77,72 liter utan att köra torrt. Erik W: har du kört tomt när du får i dryga 80 liter? /mr B |
|
|
Tankvarningslampan på E34 är känd för att kunna tändas och släckas vid konstiga tidpunkter. Eventuellt kan en rengöring hjälpa: Länk Länk mr B: Den var nästan slut, jag kände att den började hacka pga av luft. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kör inte tomt i tanken om ni inte vill ha problem. Kan finnas skit i botten som då åker i i pumpen... Min: Länk |
|
|
Lite över 85 liter har jag tankat som mest (M5 -90) |
|
|
Dawwe: M5 har större tank än övriga (92 liter). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik W: Cheesus... rengöring av mätarn verkar inte vara nån enkel match. Lampan får nog blinka som den vill istället. Erik G: Alright, tomt ska jag inte köra men mitt personliga 77,72 ska jag förska bräcka iallafall... ;) /mr B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.