AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

Laservarnare - funkar dom?

Juhas 530i
Hej! Åkte fast återigen för fortkörning och det är minsann inte billigt här i Norge. Den här gången fick jag 6500 NOK för 74 km/h i 50 km/h zon. Bara under ett år har jag kommit upp till 13 300 Nok i böter. Så frågan lyder, fungerar de s k laservarnare? Snuten stod och väntade efter en skarp sväng med bebyggelse och då frågar jag om dessa varnare även "ser" genom svängen? Annars vore dom ju helt värdelösa. Vad kostar sådana grejer för övrigt.

Som ni kanske redan förstod så togs jag med laser...
Mvh,
Juha
Länk

Där finns lite iaf!
Juhas 530i
Ok, då blir slutsatsen att laservarnare är inget att lita på eller? Jag kan tillägga att jag körde en 88:a Saab 900 och inte BMW:n men vad hjälper det när även en Saab lyckas bryta hastighetsgränsen... Får man böter om man cyklar i 60 km/h i en 50 zon?
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Cobra 9500/9700 funkar kanon, varnar även för kamera skåpen.

Dom nya aktiva radar/laser varnarna tar även när polisen riktar ned "pistolen" och även 360 grader runt bilen, på E4'an norrut från Stockholm så finns det endast 3-4 skåp som har en kamera monterad, dom finns ett par mil norr om Umeå, så det är ganska så fritt att gasa på E4'an just nu.

########
# PAJALA #
########
an
643
anlima
735iA -87
kolla detta .Länk
Har egen erfarenhet av dessa , de funkar klockrent.

/Mats
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag skall ta och måla min Beemer med Flytande Gummi, samma som ubåtarna använder och Stealth planen :-)

Min bil
Länk
an
643
anlima
735iA -87
Forry
Din bil är RÖÖÖD ,den syns ,förstår du!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Rött gummi.Så kallat Radergummi"radargummi"...
lasern bara studsar :-)

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.