|
|
|
|---|---|
| Hur många av er har en bil som har färgen "platanen grün metallic" Det betyder lönngrön vad jag vet. Jag har aldrig sett en annan bil än min egen med den färgen! | |
|
I min hemort rullar det just en platanengrün 320i-85, importerad från Tyskland. Körde en gång för länge sedan en 528iA-84 som var i samma kulör också. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Vad är det för nyans, ljus eller mörk? Någon som har bild? /Rickard |
|
|
Bilder: Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Då var det den nyans jag trodde. Väcker gamla åttiotalsminnen till liv. 325e i andra länken var ruskigt snygg. Gick och dreglade efter en 325iM i den nyansen hos BMW Stockholm när de låg i Wennergren Center någongång 1987 när 325 presenterades. /Rickard |
|
|
Det är en otroligt snygg färg. Men ovanlig verkar det som. varför tillverkas inte nya bilar med sånna färgtoner!? Nu är åtminstonde min bil av denna underbara kulör! :D >>>Need for Acceleration>>> |
|
tvåtakt |
Amazonid met. det är ovanligt det... 60-talsfärg, som närmast kan liknas vid snorfärgat metallic. |
|
Min kära "guling" hade den färgen en gång i tiden, för länge sen. Man kan numer bara se det i motorrummet. Får väl lacka om den till den färgen igen när den görs om till originalskick om sisådär 8-10 år... Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.