|
|
|
|---|---|
|
Kommer ut till bilen en morgon och ser att ventilhattarna är borta. Min första tanke är,kanske att det inte satt några på dom nya fälgarna och däcken som jag nyss köpt. Men efter att morgon tröttheten lagts sig så,kommer jag ihåg att det mycket riktigt satt ventilhattar vid leverans. Okej,tänkte jag nån som tagit dom som tyckte att dom var så "fruktansvärt" dyra att köpa. Kollar på sambon bil om ventilhattarn sitter kvar där,jo det gör dom. (inte så konstigt kanske när det sitter vanliga svarta gummihattar) Åker ner till den lokala däckgubben,och frågar om han har några kromade ventilhattar. Han svarar:Jaha,du har också blivit av med dom. Du är precis den 10 den här veckan som kommer in och har blivit av med ventilhattarn. (tydligen används dom av MTB cyklister) Tyvärr så hade han slut på kromade så det fick bli vanliga svarta,och kanske lika bra det. Då kanske man får behålla dom=) "Riktiga män luktar diesel" | |
| Du måste bo i Luleå, här gillar dom nämligen kromhattar!! | |
|
Hade några röda flashiga hattar på en gammal golf jag haft. dom försvann fort här i luleå. Min kärra Länk |
|
|
hehe jorå dom tog mina med från min gamla opel rekord diesel... Måste nog vara nån som har mycket fälgar!!! he hehe Ett tag gillade dom emblem också,vet ej om det är så fortfarnade. |
|
|
Jag och en jobbar kompis " tappade " våra cromade hattar föra sommaren i umeå . |
|
| blev av med 2st häromdagen, j-vla moppeungar, nästa uppsättning drar jag åt med blocknyckel :) | |
| Jag vart av med mina ifjol | |
|
Sonen såg att vi har kromade ventilhattar, konstigt att de sitter kvar på hjulen!! Varfør då sa jag? Alla ungdomar stjæl sådana och sætter dem på sina cykelhjul!! Våga bara sa jag...... |
|
|
Problemet finns nog över hela vårt rike. Har blivit av med alla fyra nu vid två tillfällen här i vår bara. Varje sommar så blir jag av med ca 7-8 uppsättningar.......blir så förbannad. MEn de hjälper ju föga att bli förbannad. Skulle vara kul att se dom skruva loss dom........ Ta er en titt: Länk |
|
|
Säger bara en sak, "locktite" :) //Simon |
|
|
Eller en bit från ett rakblad på baksidan kanske? Svårt att få fast, och sedan blir väl bilen sönderslagen istället. Ps: om nån missat den gamla skrönan om rakbladen så användes de av en lastbilschaufför som fått sina extraljus snodda ett par gånger samma vecka, han tröttnade och drog fast rakblad mellan fästmuttrarna. Dagen efter var det blodigt där......... Som jag hört den då. __ P-E |
|
|
Många som testat det, nackdelen är att "tjuven" kan anmäla dig istället som monterar dit dem. //Simon |
|
| eller som tidigare talare misstänker så lär dom ju ta ut sin ilska på bilen. =( | |
|
Såg mycket snygga ventilhattar på tradera för ett tag sen med //M märket på.. första tanken slog mig direkt att har man såna där på bilen så försvinner de inom några dagar. Så det blev ingen beställning :) Att förlora ventilhattarna måste man ju ändå se som det lindrigaste brottet någon gör mot ens bil. Men givetvis är det ju fel! BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Skruva åt dem lite hårdare med hjälp av en nyckel eller dyligt så man inte orkar skruva av dem med fingerkraft. /Lidberg |
|
|
10st har jag blivit av med.. sista gången här tog dom bara högersidan. Antar att alla ungar hade fått till cyklarna då. hehe. Men man blir riktigt irriterad när man kommer ut och dom är borta. Det är i samma område dom försvunnit allihop också, så nu när jag ställer bilen där så skruvar jag av dom |
|
|
Ja så var det dags igen då:( kommer ut till bilen idag och ser att dom har tagit alla kromade ventilhattar.. Man blir ju såå less! Visst, det kan ju vara mycket värre men just att det är såna småsaker så förstår man inte va fan folk håller på med:S Kostar 25kr styck att köpa men dom har tydligen inte råd själv. Otroligt! Så nu får man köpa 4 nya för en hundring till. Har nu köpt såna för 350kr. |
|
| En dag fick våra nya sitta på de nya fina hjulen... Jävla moppekids. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.