|
|
|
|---|---|
|
Länk Kan det vara möjligt att den drar 0.7 blandad körning? Det låter väldigt snålt. Stämmer ju iaf inte ens nästan med det som står i modellguiden här. Varför blev den så mycket törstigare när den fick 129 hk istället för 125 hk förresten? Någon som har en tidig 320 som vet vad en sån drar i soppa ungefär? Är det en skoj bil i övrigt? Jag är inne på att köpa typ en micra eller nåt för att de är soppasnåla, men om en 320 bara drar 0.7 blandad så är ju det en mycket bättre och roligare bil! Tacksam för svar! /Coffe | |
| min 320i -84 drog lugnt över litern blandad körning som orginal , drar lite mer nu med snikturbo. Det är ganska skoj bil om man inte är alltför effektsugen , helt okey | |
| Jag vet iallafall att en 320i-88-90 tar lite under litern vid blandad körning, det går att köra ca 0.85l/mil vid lugn körning mestadels landsvägskörning om allt är som det ska. Det är bara att glömma några 0.7l/mil, tveksamt om den ens går att komma ner till det landsvägskörning vid 90km/h..den 520E28-86 jag tidigare rattade drog 0.72 vid 90km/h, men kanske 0.9l/mil blandad. Nu vet jag inte vad det skiljer mellan årsmodellerna, men jag har svårt att tänka mig att de gamla skulle ta mindre bensin än de nyare? De nyare blev klart slöare när Katen kom, tex 0-100km/h ökade från 9.6s till ca 11s för 320i medan 520E28 ökade från typ 11-12sekunder. | |
|
Min är då en spargis.. Den drar 0,67 om ja ligger på jämn gas ca. 105km/h. Låter otroligt men sant. Har dock stora hjul så den varvar i prinsip inget alls. Har även lättat ganska mycket + att det sitter en 323 i min å utväxlingen är inte heller 320... Men om man är lite busig kan det bli dyrt för så fort man rör gasen rör sig även tankmätaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.