|
|
|
|---|---|
|
Körde en ny E60 för ett tag sedan hos BMW och föll handlöst för den bilmodellen men jag är för "snål" för att köpa en ny.... Min E46 är nu 3 år gammal och börjar kännas just "gammal".. och jag är DUKTIGT sugen på att köpa en begagnad 520 03:a el 04:a. Precis som tex med vägg-TV's så fattar jag att priset fortsätter att falla på E60:an varje månad (OCH min e46:a...) och att det egentligen aldrig blir "rätt" tid att köpa, för den är alltid lite billigare månaden efter... Problemet som jag ser det är av 2 typer: 1. Att vänta till fler E60 tjänstebilar byts in - smart idé, för då sjunker priset på dem, MEN 2. ... lagom tills dess kommer E90 Touring, vilket ju inte gynnar andrahandsvärdet på min E46 Touring direkt... Jag har *ruggig* bilbytarångest just nu - jag VILL ha en E60 bums, men jag vill helst inte slanta upp mer än nödvändigt... Också en annan grej - 520 vs 525? Jag vet att "större är bättre" typ, men frågan är om det i det långa loppet är värt merkostnaden (strunt i prestandaskillnaden, jag har en "lekbil" också så min bruksbil behöver inte va en sprinter..) - kan man förvänta sig ett väsentligt bättre drag efter begagande 525:or än 520:or? Oj vad långt detta blev och många frågor... | |
| Du får nog alltid tillbaka mellanskillnaden mellan en 520 och en 525.. | |
|
Jag tror att E60 sjunker mer i pris i kronor räknat än vad din e46:a gör. Jag köper helst inte en bil som är nyare än tre år, vid den åldern brukar värdet vara nere i ungefär hälften grovt räknat. Rent ekonomiskt tror jag alltså att det lönar sig att vänta, men hur kul är det? |
|
|
Hej, Jag har precis köpt en e60. Fantastisk bil! Som du ser köpte jag en 520, det räckte gott för mig. Men jag tror precis som "Tom i norr" att skillnaden i pris mellan 520 och 525 "alltid" kommer att bestå. Personligen tycker jag att motorn i 520 är väldigt fin. Nu menar jag inte på något sätt att den skulle vara bättre än de övriga sexorna - det är den naturligtvis inte - men en mycket trevlig bekantskap. |
|
|
Trot utan tvekan det kan lönas sig att vänta kanske 6-9 månader tills man går på en begagnad E60. Finns ett stort antal tjänstebilar där kontrakten kommer att löpa ut under hösten/vintern vilket gör att utbudet kommer att öka rejält. Visst kommer E46 T att skjunka en del den också men inte i samma omfattning. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.