|
|
|
|---|---|
|
Min 320i -85 har börjat på smårycka titt som tätt, ibland kan den även bara dö om den står på tomgången. Läste igår hår på autopower att det vanligaste felet sitter i bränslepump reläet. Men det känns lite dumt att köpa ett nytt relä för 600:- och sen är det pumpens fel. Vad tror ni det kan sitta i? Hur kan jag kolla upp det på billigaste sett? //Mecca | |
|
Men om du slår på tänningen(andra läget på nyckeln) så kan du ju lyssna om bränslepumpen låter,den brukar ha ett lite tjutande ljud.. Hör du inget ljud kan du ju prova att slå till pumpen lite lätt,kan vara glapp också... |
|
| går han igång lätt efter han dör?? luktar det bensin?? | |
|
Jora den startar rätt så lätt, och det luktar ingen bensin. Vet inte om jag har inbillat mig, men det känns som att det rycker mindre om det är mer bensin i tanken. Kan detta stämma? //Mecca |
|
|
ok.. men då tror jag att felet antingen ligger i bränslepumpen, bränslefiltret som kanske börjar bli täppt eller så kan det vara relät till bränslepumpen.. |
|
|
=) Det är som att skjuta i mörkret. Går det inte på något enkelt sätt att kolla upp vart påroblemet sitter? Onödigt att köpa både pump och relä. Filtret är billigt så det kan jag kosta på. //Mecca |
|
| Du kan ju prova att koppla förbi reläet. Jag råkade ut för trilskande relä när jag en gång i tiden hade en 323i-85. Jag provade att lägga ström direkt på kabeln till pumpen. Eftersom bilen då fungerade som den skulle visste jag vad som var fel och körde till BMW och skaffade ett nytt relä. | |
| Du kan tjuvkoppla in ett vanligt Biltemarelä istället för ett 600 kr's från BMW. Det är ingen skillnad i funktion. På Motronicbilar (vet inte om en 320 -85 har Motronic) så ska pumpen bara köra när motorn är igång eller håller på att startas. Alltså ska den inte köra i läge 2 på tändningen. | |
|
Jo 85:orna har motronic. Tackar för tipsen alla. Imorgon blir det skruva. //Mecca |
|
|
Hmm. Jag tror det ordnade sig. Hittade en slang som hade fått torr sprickor. Strippade om slangen och nu verkar den gå rent igen. //Mecca |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.