AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
935

Vad vet man om kommande M3:an? Limo? Cab?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nu när nya 3 serien har lanserats med buller & bång, så börjar man ju fundera lite över kommande M3.an.
Hade en 330 Limo framför mig igår, & satt och fantiserade om hur grymt cool den skulle kunna bli som M3...

Någon som hört något mer om detta, finns ju bara photoshoppade bilder ute ännu sä länge vad jag vet...

Hoppas verkligen att en ny 4 dörrars M3 återlanseras!
Kanske to.m en Touring!?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En sak vet vi alla och det är att den kommer att vara snabb :)

//Schnitzer

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det blir V8:a ? är det konfirmerat?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vilket gensvar...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
V8 har man ju hört att det ska bli, precis som man hörde att M5 E60 skulle ha V10. Så V8 borde det ju bli. Tror heller inte att de kör åter igen med en 6:a. Den 6:an måste ju ha över 400 hk i såna fall.

//Schnitzer

Det är ju inga problem om de tar till turbo..! =)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
camata:

Nej, men det är ju inte lika roligt om det sitter en turbo på. BMW M brukar ju alltid köra med sugmotorer och det är traditionen som jag hoppas ska gå vidare. Vill man ha turbo så sätter man sedan på det själv.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Okej, det kan jag väl gå med på!
Men en V8 från M5E39 skulle ju inte kunna vara en omöjlighet, då den är beprövad i M3 GTR.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Skulle kunna bli en ganska hårig best med V8, låt oss hoppas! (och att dom äntligen återgår till 4 dörrars variant) :)
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Jag hoppas att de INTE använder V8:an från M5. I M3 förväntar jag mig något betydligt rejsigare.
Det kommer inte bli S62an från E39 M5.
Enligt rykten kommer den nya M3 V8an ha en volym på 4liter och kommer troligen matcha Audis nya RS4 makin eller strax över effektmässigt. Vikten kommer hållas nere med hjälp av olika komponenter i magnesium.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
mosse:

Håller med! Hoppas också att det kommer en 4-dörrars version. E36:an är ruskigt fin i sedan. Likaså cabben är fruktansvärt fin. Jag såg en vit M3 E36 Cabrio i Augsburg i Tyskland för ett par veckor sedan. Precis vid min lägenhet dessutom!

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.