AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.083

kondens i baklyktor E38-96

fo
59
fors
bmw318i touring-02
äger en 728-96.har fått kondens i båda orginal lyktorna bak.någon som vet vad felet är.mvh fors

KW
113
KW
740iA -95
väldigt vanligt på denna kaross tyvärr. Kan vara dålig packning, jätte små sprickor i glaset o.s.v. Prova ta bort dem och lägg dem inne ett par dagar, brukar komma tillbaka men värt ett försök. Har bilen stått långe med temp.skillnader kan det hjälpa annars är det till att köpa nya baklampor.
Sök på forumet så kan du läsa mer om detta.

fo
59
fors
bmw318i touring-02
ok!det blir till att köpa nya baklampor,är det någon som vet var man köper sådana till bra pris?och i så fall vad dom kostar.

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Detta är som sagt ett vanligt problem och beror på att det är dubbelglas (=plast) i bakljusen. Ofta uppstår någon liten spricka och då är kondensen där direkt.

Det är extremt svårt att få bort kondensen och lyckas man återkommer den mer eller mindre direkt. Till slut brukar man tröttna och istället köpa de nyare bakljusen.

Jag bytte mina 2001 och då kostade de ca. 1200 kr per styck.

M.J.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Bakaljus köper du hos BMW för nästan samma pris som hos näthandlare. Här har du ett exempel: Länk . Är du däremot ute efter ett par med gulablinkers glas med i övrigt samma design som bilden ovan så maila mig.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
zi
230
zigge
740iA -96
Klassisk problem tydligen. Jag hade för två år sedan skumma problem med att OBC'n plingade för trasiga lampor ibland, och att TV'n "bootade" om/blev vit, radion ständges av, Blinkersindikeringen i huvudinstrumente inte blinkade/inte SLUTADE blinka, mm. Om man svängde höger och accelererade, så vaknade TV'n igen och varningen i OBC'n försvann, vilket indikerade glapp någon stans.

Min felsökning började givetvis i skuffen, där TV'moduler och lampor sitter. Plockade ut en lampa och såg att den var rostig INUTI!. Detta och det faktum att jag såg att det var fukt i bakljuset, gjorde att jag således började demontera bakljusen.

När jag demonterade bakljusen märkte jag att det ena var tyngre än det andra. Vänder på det lite, och en liter vatten rann ut.... Kontakten till bakljuset var helt igenärgat, så förmodligen blev det krypströmmar och annat.

Köpte bakljuskit på BMW(inkluderar lampor och hållare) för 3400:-. Sedan dess har jag inte haft några problem med vare sig lampor eller TV... Snacka om att dagens bilar är känsliga för fukt!

///Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.