AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.005

Jahapp, ännu en bil stulen!

På tre år har jag nu utsatts för biltjuvar 3 gånger varav en gång jag endast blev av med stereo och speglar. Denna gång var det däremot bilen...

Parkerade min bil i lugna Slottstaden i Malmö igår kväll, borta imorse. Som tur var ingen BMW men ack så trevlig bil för det.

Är det bara jag som har sådan otur? Eller beror det på staden jag bor i?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Nej, tyvärr är det inta bara du!:-( Har själv blivit av med två bilar, en slaktades, en hittades aldrig!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Dr
342
Dredd
525d -10
För jävligt... Trodde det mest skedde i andra stadsdelar i Malmö, men men...

Inte så konstigt att ens försäkringspremier är så grymt dyra. Man kanske skulle skaffa rattkrycka? Någon som vet om de verkligen hjälper? Statistik?
Polisen har fortfarande inte "lyst" bilen trotts att anmälan gjordes i morse!
I nästa bil ska det sitta en enkel spårningsdosa så att jag själv kan ta hand om svinen..
vad är det för bil mm som blivit stulen så man kan hjälpas åt att vara mera uppmärksam!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Svart Mazda 323 1,8 dohc 3d - 92, OBS inte F!
FWW 902

Tack på förhand!
ok!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Bilen är tillbaka!
Utan fälgar, stereo, fiskegrejor samt en del papper och diverse skräp jag lämnat kvar (!)

Nu är man lite originell iaf, det är inte alla som startar sin bil med skruvmejsel...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Var i slottstaden stod bilen, blir orolig.. bor i slottstaden... :-/

__
///M som i Mugge.
precis bakom hästhagens idrottsplats.
Kommer inte ihåg gatunamnet, men ligger intill Eriksrogatan.
IQ
357
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Kristoffer T: Jag funderade på att sätta ihop något med en USB-kamera och ett GPS-modem när jag fick inbrott i min förra. La dock ner det när jag köpt ett larm och en rattkrycka och lugnat mig lite.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Det finns tydligen nån form av spårningsapparat att köpa i USA. Ligger på ca 1000-1500 SEK för de billigaste..
tvåtakt
På tal om att vara drabbad: Hade en Ascona en gång, och den blev stulen tre gånger. Jag fick åtta inbrott. Jag fick den mjölkad på bensin 2ggr. Jag fick plåtarna stulna en gång. Allt detta på mindre än sex månader!!!
Ett tips... Skaffa en billig telefon med telia kontantkort och lägg telefonen på ett gömt ställe med laddning hela tiden och det ska tydligen gå att se på internet var telefonen...
Och där telefonen är, där är ju bilen...

Har själv inte testat detta men har läst på andra forum folk som skrivit såhär...

Ha de/// Rang

www.norssmotorsport.se
Smart idé, men vart på internet spårar man den :p
Antar att det är på telias sida... Har aldrig gjort det själv...

www.norssmotorsport.se
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tror inte telia har en sån tjänst på sin sida som vem som helst kan komma åt,måste troligen ringa dit i så fall.
Men glöm inte att sätta mobilen på "diskret" i bilen då man väl måste ringa upp telefonen för att den ska registrera basstation??
Telia Friendfinder hette tjänsten. Vet ej om den finns kvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.