|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vi skall ha folkvald president med massor av bimmers i garaget. ;) | |
| Nää kungen är en bra representant... länge leve kungen=) | |
|
Gustavs inlägg om HMS är ett av dom bästa argument jag hört och stödjer det till 100%! Kungahuset en av de bästa symboler och välgörare som finns i detta land! Klart han har rätt och köra BMW som folket! |
|
Kreuzspeiche |
baader har rätt. Kungen är god för flera miljoner, så han borde egentligen lägga sina egna pengar på bil och försäkring. Jag tycker inte att det är okej att kungafamiljens bilar och försäkringar betalas genom våra skattepengar. Für manche ist die Welt ungerecht. |
|
inte klok nån utav er 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
Long live the king :D |
|
| Länge leve Konungen ;) | |
|
Gustav: Och hur har han fått sina egna pengar. Har för mig att han har porsche och ferrari också. mh Länk |
|
|
Kungafamiljen kostar skattebetalarna pengar men det får vi igen mångdubbelt på all PR. Sverige tjänar pengar på kungen.......så ge han nu en ny M5 E60! |
|
| Alexander...kan du utveckla lite hur VI får igen pengar av all PR? | |
|
Affärsvärlden november 2004: "Kungahuset en lönsam affär Hur starkt är kungahuset som varumärke? Det har svenska och amerikanska forskare tagit reda på. Slutsatsen är att svenska storföretag faktiskt kan lära av hovet. - Skillnaden mellan monarkens uppgift "att vara en samlande symbol för landet" och ett varumärke är inte stor. Det som vid första anblicken kan verka otidsenligt kan ha väldigt mycket med samtiden att göra, sett ur ett varumärkesperspektiv, säger varumärkesforskaren Mats Urde vid Lunds universitet. VÅRDAR VARUMÄRKET: Företagen kan lära sig ett och annat. Tillsammans med professor Stephen Greyser från Harvard och John Balmer från Bradforduniversitetet i England har han granskat den svenska monarkin som varumärke och jämfört med företagsvarumärken som Volvo och Ikea. Det är den första studien i sitt slag och forskarna har bland annat intervjuat kungen, drottningen och prinsessan Victoria. Enligt Mats Urde har kungafamiljen lyckats med att både vårda och stärka sitt varumärke. Någon prislapp på varumärket Svenska kungahuset har dock inte forskarna satt. - Klart är i alla fall att det vida överstiger apanaget, säger Mats Urde. Enligt forskarna har kungahuset och stora företag mycket gemensamt i synen på varumärket. Starka traditioner Kungahuset kan luta sig tillbaka på traditioner, symboler, väl förankrade grundvärderingar och personer som haft ett stort inflytande på historien. Samma kan sägas om flera företag. I USA finns biltillverkaren Ford. I Sverige finns Ikea, med en kortare historia men en stark koppling till grundaren, Ingvar Kamprad, hans hembygd Småland och det svenska. Dessa faktorer är en väldigt viktig del av dagens varumärke, enligt Mats Urde som anser att svenska företag har en del att lära av kungahuset. - Har man ett företag med ett arv så är det viktigt att förstå att varumärket är större än vd:n eller ägaren. Det är viktigt att förstå att man är en länk i en kedja och att respektera vad företrädarna gjort. Samtidigt är det viktigt att våga tacka nej till exempelvis en affär som kan vara god på kort sikt, men som i längden kan skada ditt varumärke. På det sättet resonerar kungahuset och vinner respekt i längden, säger Mats Urde. Kan monarkin lära något av näringslivet? - Ja, det är jag övertygad om. Det finns säkert olika tekniker, tankegångar och begrepp som kungahuset skulle kunna ha nytta av, säger Mats Urde." |
|
| Heja Kungen och hela Kungahuset här är då en som diggar er och hoppas ni får köra vilka bilar ni vill utan att herr och fru jantelag skall behöva bry sig. | |
|
Har inget emot folk som kör fina bilar bara dom betalar själv. Sen är det alltid samma visa att kungahuset drar in så mycket pengar har aldrig sett några siffror på detta. Bara så surt att den stakars tjejen som står och slavar på max ska behöva betala för deras jetset liv. mh Länk |
|
|
Jag jobbar med marknadsföring. Marknadsför jag en produkt eller en tjänst är det självklart att jag skall ha betalt för mitt arbete. HMS Kungen marknadsför hela vårt land och då är det självklart att han skall belönas därefter. De som tror att allt en kung gör är att sitta och pimpla Bollinger på någon sliskig välgörenhetsgala har väldigt fel; hans jobb är mer krävande än vad folk tror. Och säg vad ni vill; världen har en väldigt god syn på den svenska kungafamiljen tack vare deras arbete och välgörenhet runt om i världen. Däremot tycker jag att det var inkonsekvent och beklagligt att sosse-Persson körde 750iAL i mitten av nittiotalet men det är en annan historia :) MVH, E38B12 |
|
|
Detta är också så typiskt svensk avundsjuka; samma muppar som sitter och galer om hur orättvist det är att att kungen blir rikligt belönad går sedan och tar ut en otaxerad lön på 25 000 kr. Belgiens kung kör en mängd fina bilar, E38 B12 t ex. ;) men inte sitter belgarna och gapar och debatterar över det... nej de är STOLTA över en kung som inte är hälften så aktiv i världen som vår käre Karl-Gustav. |
|
|
Visst är det charmigt med ert kungahus i Sverige, men jag är ju från Finland och är glad att vi har en President. I Finland var det kalabalik när hon skulle få en ny bepansrad S-Mercedes:) Hennes lön är ca 170.000 euro i året. Och visst har hon och vår tidigare president skaffat sig ett gott namn i världen. Inte måste man ha en Kung för att ge pr åt landet? Om Kungen har en jobbig vardag är han dock mycket väl kompenserad för detta:) |
|
|
Det är få länder som har en så aktiv och sympatisk statschef som vi har. Jag har rest en hel del, och vet av erfarenhet att väldigt många folk ser upp till den relativt välskötta och välordnade Svenska monarkin. Så jag kan bara instämma, leve vårt kungahus! Att HMK dessutom är bilgalning, gör ju inte saken sämre :o) |
|
|
Jag kan verifiera att HMS kör M5:an på vintern, då med de M-sport-fälgar man kunde få till E39 om man kryssade i M-sportpkt. Dessa är skodda med dubbdäck, om ni nu inte redan räknat ut detta ;) Bilen används en hel del, är det inte jakt eller annat utöver det vanliga på G så är det M5:an som rastas så fort HMS själv kör. SÄPO gör väl så gott de kan för att hänga med i sina E500 och 540iA :) |
|
hampe m3 |
Freddesix, så får du iinte säga grabbarna här - Länk börjar gråta då. 300 o 190 PISKAR alla möjliga M modeler där + BMW,s värsta bil någonsin 540. Deras spioner kommer att skratta åt ditt inlägg. |
| Sen så är hans yngsta dotter väldigt fin att kolla på också :P Och man får även inte heller glömma hans AC Cobra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.