|
|
|
|---|---|
|
HEj, I bilen sitter det HIFI-paket. Låter ju inte direkt bra och jag har verkligen tröttnat på det. Funderar nu på en smart lösning... PÅ min gamla 330 monterade jag slutsteg och Infinity runt om. Blev väldigt bra. Då hade jag navi i och ville inte byta huvudenhet. Nu har jag en std frontmatat cd (Business). Rätta mig om jag har fel men visst har hifi ett slutsteg placerat vänster bak... Detta skulle ju underlätta kabeldragningen. Nu till min fråga: Tycker nin att jag skall eftermontera ngn stereo med lös skärm (typ kenwood, alpine) och flytta ner ac-kontrollen. Har sett vissa installs med hemgjorda paneler som ser ut som original eller ska jag bara satsa på andra högtalare och ett nytt steg. Kom gärna med tips på bra steg och huvudenheter samt annat som kan vara nyttigt. Mvh Marcus | |
|
Hej! Definitivt INTE byta huvudenhet, Ser f-n inte klokt ut. Vet ej om slutsteget, lika nyfiken själv... Carl |
|
|
Jag menar alltså att man gör en egen panel runt stereon så att det ser helt original ut. Detta för att kunna använda en stor skärm där stereon och ac-panelen sitter idag. Har sett en länk på detta men hittar den inte längre. Killen som gjorde så hade gjort en plastadapter och klätt den i ett material som liknade originalet väldigt mycket. Alltså ingen köpeadapter alá BRL! |
|
|
Otroligt tveksam till dessa ingrepp i alla fall. Det coola är ju att det skall se orginal ut men spela som fasen... Finns ju många andra sätt att hotta Ditt system på. Det första jag tycker Du skall testa är att installera en aktiv bas i bagaget. Om man vill göra det enkelt kör man ett basrör med inbyggt steg som tar signal från bakhögtalarna. Kräver antingen högnivåingång på steget eller en omvandlare som kostar snudd på ingenting. Om Du ändå inte är nöjd tycker jag Du skall ta reda på om det sitter steg eller inte i vänster bak. Om det är så är ett byte till nytt steg helt ok att göra. Värre annars... Det kan även vara idé att byta ut högtalarna i dörrarna. Men testa basröret först. Carl |
|
|
den här snubben borde alla BMW ägare och bilsterointresserade ha som etta på sin länk lista... :-) Länk Länken går till en ombyggd E46... Går man in på galleriet så hittar man även fler modeller... Trevlig "tittning" :-) mvh Rutger |
|
| Det var nästan så jag hade tänkt mig med huvudenheten... Fast jag vill ha en stor pekskärm som styr stereon. Satans att jag inte hittar länken då.... | |
|
Här är två: Länk Länk En av killarna tillverkar dessa fronter, men han skall ha 350$ för besväret. /Freppa |
|
|
Japp, det var den länken jag hade tappat bort... Tackar. Vad skall man köpa för huvudenhet då?? Några förslag?? Jag har hållt på en del med installationer förut och är inte rädd att prova komplicerade lösningar... Dock känns "data" install lite overkill i bilen! |
|
|
Alpine är det ända som gäller. BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Testar ett sista desperat försök att få Dig behålla orginalutseende... :-) Länk This is the way to do it!! Carl |
|
| exakt en sån installation gjorde jag i min gamla 330... Lät okej med originalenheten men inte mer... Försöker nu hitta ngt paket med lös skärm som jag kan bygga in liknande original. | |
|
Hej Grappar! Jag har en 330 sedan. Jag har bara tråkigt standard ljud i min, med bussnies cd. Jag är ingen audiofil precis, men vill ha lite kräm ändå... lite mer djup i ljudet skulle jag vilja uttrycka det som. Hade HiFi HK i min E36 328iC, och det var jag nöjd med... almoste :) Men jag vill hamna på den nivån igen. Jag vill väldigt gärna ha kvar orginal stereon, alt ha något som ser jävligt nära ut som orginal stereon, design, och belysning. Min tanke är att man skulle byta ut högtalare runt om och då få ett bättre ljud? Räcker det eller måste man strula med slutsteg osv? Jag vill typ lägga 5tusen totalt. runt omkring där. Går det eller får man inget då, lika bra o skita i det om man ska vara snål? :) |
|
|
Allt går grabbar. Vår bil är ingen 330 men en e39. Jag flyttade ner färddator samt monterade en cd. Det enda som saknas på bilden är sidostycken till cd:n Länk Projekt Mayhem.... |
|
|
Vänta nu... Först och främst finns det ju ram för huvudenhet att köpa som är serietillverkade just för alla bilar och olika märken. Kostar runt 150:-. Sen så passar en Nakamichi spelar som handsken i våra bilar, färgsättningen knapparna och materialet, dessutom är det VÄLLJUD från naka spelare till skillnad från dem övriga märken undantag från alpine som lite strax bakom naka. Ska ta bilder på mitt imorn får ni se |
|
| Bara för att man är i besittning av goda spackel och glasfiberkunskaper tycker jag inte, som kille i ena aritkeln avsäga sig sitt sunda förnuft. Det jag syftar på är att han placerar ett ganska väl tilltaget slutsteg innanför textilpanelerna, det första man som regel får förklarat sig när man öppnar en instr.bok om steg är att inte stänga in det så det inte får luft. Att dessutom klippa av kablar och skarva med sockerbitar(kopplingsplintar) känns ju inte i mina ögon som alldeles för proffsigt. Men de andra var hemskt fina. men jag kan ju inte påstå att "blaffe"- stereon från Alpine ser alldeles för orginal ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.