|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur kan jag ta reda på om jag har originallarm monterat eller vad som behöver kompletteras för att få de att funka?? Jag har nycklar med fjärrkontrol, clownnäsan på backspegeln, blink-kvittering vid låsning. MEN, jag har enligt specen ej larm monterat. Kan man kolla detta via bmw´s dator eller på nätet någonstans... | |
|
blinkar clownnäsan när du larmar på? De låter onekligen som du har larm eller förberedelse för larm Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| nej den blinkar inte... Kan inte heller "tvinga" igång larmet! Min fundering var om förra ägaren eftermonterat larmet men inte "kopplat" in det på BMW. | |
|
Hej! Tror inte Du har larm. Kika på denna länken som beskriver hur man sätter in ett orginal-larm. Bara att lyfta på de lock som beskrivs och se om det redan ligger något under. Länk Carl |
|
| okej, jag har alltså en cab = inget lock i taket | |
|
Hej, Jag med, fortsätt läsa, bara att scrolla nedåt på sidan. Carl |
|
| My mistake... | |
| leta efter tiltsensorn alltså?? | |
|
Nog enklast. Larmkillen som installerade mitt DEFA (jag hade inte heller något orginal) hade en egen idé: Öppna huven. I hålet dör det sitter ett batteri på de mindre motorerna finns det i framkant en 3x4 cm rektangel. Larmkillen påstod att brytaren till huven skall sitta i det hålet om det finns ett larm. Osäker men någon annan kanske kan kolla? Någon bergsäkert MED larm? :-) Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.