AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
837

325iA e36 växlar dåligt

En bekant har en 325iA -93a som börjar växla dåligt då den blir varm, börjar rycka. Gjorde en felkodsavläsning och fick felkod 100 på automatlådan. Men hittar ingenting vad detta står för.
Något tips eller kanske någon som vet vad felkod 100 står för?
Visa användare
16
bmwnr1
323iA E-30 -86
325iA E-36 -92
har samma bekymmer? 325ia-91

bmwnr1j
Har nu haft kontakt med BMW å dom tipsade om att prova byta boxen till lådan. Ingen skillnad ringde även till huvudkontoret i Sverige för en vecka sedan och dom tog kontakt för en dag sedan. Hadde haft kontakt med BMW i tyskland men dom visste inte heller något. Har läst om flera stycken med samma problem men ingen med någon lösning.
Fick även tips av en om att de kunnde var överslag från tändspolarna men har nu mätt upp dem och fungerar perfekt.
Den beter sig alltså som så att då den blir varm så går den i nödläge och låser sig på 3ans växel. Men om man pressar massor så går den inte i nödläge men så fort man börjar ta de lungt tänds motorlampan å automaten går i nödläge.

Så tips någon? ???
Visa användare
16
bmwnr1
323iA E-30 -86
325iA E-36 -92
lite olja i lådan min blev bättre nu när jag fylde den!

bmwnr1j
Byte precis, fick i runt 3l, fyllde först på ca 1,5l varmkörde å fylde på resten.
Efter lite närmare konstaterande går den över till nödprogram då den skall växla till 4an.
Enlit felmedelandet skall det vara en abs sensor men provat byta båda fram och de blev inte bättre. Min fråga är tar den någon signal från bakhjulen också? Bilen har EJ antispinn.
Bäst vore om någon råkade ha elschema över bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.