AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
626

///M3 priser

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
va kommer det sig egentligen att M3:orna har så dåligt andrahandsvärde, jag har haft en den blev i.o.f.s stulen så LF löste mig så jag gick med vinst där....jag tror om det fortsätter såhär kommer man att kunna köpa en M3 E36, för runt 100 papp snart...snart e ju bilarna billigare i sverige om man jämför med tyskland...
mvh/Robban
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Två ord..

utbud/efterfrågan

Plus, bilarna börjar bli gamla. M3 93 är ju vad en M3 e30 var för några år sen. Time goes on, och särskilt när det kommer en ny version av m3orna som det gjort nu så sjunker priserna ännu mer.

Jag skulle nog kanske tveka till att köpa en högmilare 93a import för 100 papp. Det är dyra maskiner att äga / serva.

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Importen gör ju att det blir inflation på BMW i Sverige. Begagnade BMW är billigt nu, det finns ju massor. Och en del av dom är just M3:or.

Jag tror att snart kostar en M3 E30 mer än vad en M3 E36 kostar. Beroende på att det finns inte så många E30's medan det är ett överskott på E36:or. "Alla har ju en sådan"
M3 E30 är mer en udda entusiastbil. (mer än E36 iallafall)

:-)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Folk har inte råd att ha M3:or längre pga försäkring- och reservdelskostnaden. Plus att det har importerats så många, så det finns ett överskott på dem.

En annan anledning att du ser så många bilar som är till salu, är ju att ingen bilfirma vill ta emot en M3:a och därför måste alla säljas privat och därför blir priset längre.

/Edvard
BMW CS # 4503
j_s
Det är någon vi kommer se mer av... folk importerar muskelbilar för en billig peng i Tyskland, för att upptäcka att det kostar mer än det smakar att äga en sådan bil. Se upp för fusklagade och dåligt skötta bilar som är billiga för att ägaren är desperat att bli av med den.
Jag känner t ex en kille som importerade en 535, som bara rullar mellan hans bostad och hans falafelstuga (en sträcka som lika gärna kunde avverkas i en Micra), som han inte har råd att ha kvar. Ska man nu tvunget ha BMW får man tänka lite med huvudet och kanske kompromissa... en 318 är trots allt en BMW det oxå...
juggen
Det har blivit samma utveckling på e36 m3 som det är på e34 m5.I dag kan du få en m5 för 50000:- här i sverige.Och i tyskland så kan du hitta bilar för 30000:- men vem vill äga en sån bil.som kostar multum att äga och driva.dessutom så tappar m bilarna effekt mer än en vanlig bil tackvare att dom körs hårdare och e så hård trimmade från fabrik.titta bara på vad tuning firmorna erbjuder i trimmnings väg till e36 3,2l max utan turbo tror jag e hamann på 370Hk vilket e endast 49 hk.och kolla på priset för dom 49hk löljigt dyrt.Dessutom så står det en e36 m3 i varje gart hörn
j_s
Vi kommer nog snart att hamna i ett läge när det gäller begagnat där man bara vågar köpa gubbägda bilar. ALLA ska ha BMW idag, men när kostnaderna börjar krypa på så är det inte så kul längre. Detta bidrar även till en skev prisbild på begagnat.
Hej!

Jag skulle vilja säga att pga av att det importerats en sån massa vrak så ser det ut som att priserna sjunker för vem vill köpa ett vrak?? Jag tror att dom som verkligen vill ha en E36 M3 vill ha en i fint skick och då får man betala bra för dom. Personligen så tycker jag att det inte är så dyrt att äga en E36 M3 men det är vad jag tycker.

Mvh
///CJ
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Helt rätt CJ... fina bilar kostar bra mycket mer än många "vrak", och det ska dom göra också.

Mvh Jocke W

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Näää har haft en m3a lite som en drömbil i många år men det känns inte lika spännande längre. Det får nog bli en Porsche nästa gång. Fortfarande status iaf.
j_s
Ja Porsche har klarat sig ganska bra i importvågen, men vem vill åka runt i en uppskrämd VW? :)
Problemet är väl som det alltid har varit, många vill ha nåt som impar på polarna o går att gasa med. Sedan har BMW genom import o lägre begagnatpriser blivit ett alternativ för allt fler. Förr var det mest Golf GTi o Peugeot 205 o liknande man såg misshandlas.
På tal om import så verkar FordMazda Probe, Opel Calibra o jänkebilar vara nya favoriterna. Är Tyskland tomt på E34or o E36or kanske :)
Jocke W:
Många verkar tro att fina E36 M3or är billiga...Folk verkar inte riktigt förstå att vill man ha en M3 3,2 så får man pynta minst 250 000 kr om man vill ha en sjyst.. Visst går dom att hitta för under 200 000 men hur fint skick är det på dom? Men man ska även kolla noga på de bilarna som är dyra... för det finns rishögar där med har jag sett....
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
CJ:

Visst kan man ha tur och hitta en M bil för en vettig peng... men i största allmänhet så får man vad man betalar för. Lika gäller för M5:or, dom går och köpa för en billig penning... import (inget fel i sig), långmilare, tvivelaktig dokumentation och historik. Det man spar i inköpspris 20-50000:- kan man förlora fortare än man tror om det börjar krångla, plus att en fin bil från början är så mycket trevligare och äga/köra. Samma gäller givetvis för tex. M3:an. Vilka vrak man har sett... usch.

Mvh Jocke W

Jocke W:

Stämmer perfekt.

Mvh
///CJ
CJ

Inte konstigt att du tycker det är billigt att äga M3 du låter ju dina kompisar mecka gratis åt dig och inte ens säga tack efteråt.Det är ett grattis kopplingbytte jag syfftar på.

Sen har du ju inte servat bil en ens för det var ju för dyrt tyckte du.

Så om du nu propsar på att din fina M3 a ska hålla värdet så är det bara att lämna in den på BMW för dom 32 000kr sevisen och dom tillhörade sakerna skulle kostat utan att knysta.

Så att säga att en M3 a inte är dyra att äga är inte riktigt rätt.Dyra ja men inte för vad man får kanske.

Ps:Och du kom inte med nått lågt på hopp nu, jag vet att det är sanningen som gör ondast.

Supramannen.

Inte ett rätt har du.

///CJ
Är det därför du är så sur på Kristian då.

Mer att du vet att jag har alla rätt har pratat med flera som säger att allt jag skrev stämmer ju, förstår inte vad du är sur för inte Kristian heller.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe upphottad VW jo det är ju sant.... ;)

Det är svårt med bilar. Kanske Ferrari då, fast italienare bara rostar ju!! ;)
För det första är jag inte sur på kristian och han är inte sur på mig heller.

"Inte konstigt att du tycker det är billigt att äga M3 du låter ju dina kompisar mecka gratis åt dig och inte ens säga tack efteråt.Det är ett grattis kopplingbytte jag syfftar på"

Jag sa tack till de personer som jag bad om hjälp med att byta kopplingen.

"Sen har du ju inte servat bil en ens för det var ju för dyrt tyckte du."

Bilen är servad 010614 på tyska bil.

"Så om du nu propsar på att din fina M3 a ska hålla värdet så är det bara att lämna in den på BMW för dom 32 000kr sevisen och dom tillhörade sakerna skulle kostat utan att knysta."

Bilen är som sagt servad. Kopplingen och bromsar är bytta.

"Ps:Och du kom inte med nått lågt på hopp nu, jag vet att det är sanningen som gör ondast."

Jag tycker att du bör skaffa dig lite ordentlig information innan du kommer med dessa påhopp.

"Mer att du vet att jag har alla rätt har pratat med flera som säger att allt jag skrev stämmer ju, förstår inte vad du är sur för inte Kristian heller."

Och vilka har du pratat med?

///CJ
Likvid
Har du bytt koppling på din M3:a 96'a redan????

Då måste du kört rätt hårt med bilen....

..eller rättare sagt tidigare ägaren.

Koppling ska inte behövas bytas på en sån bil tidigast 15000mil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.