|
|
|
|---|---|
|
Vet någon hur man fixar till så att dörrrutorna inte skallrar när man kör på ojämnheter. Tittade lite försiktigt hur det såg ut när jag hade innerdörrsidan borta men fann inte ut hur man justerar dem. De är inte lösa och jag har bytat ut fönstergummilisterna både på in och utsidan på dörren. Trodde att det skulle hjälpa men föraradörrens ruta skakar och ger skakljud ifrån sig när jag kör på brunnslock osv. Någon som kan ge tips? | |
|
Ingen med e30 cab som varit med om något liknande? Märkligt! På min gamla VW Bubbla Cab -72 hade jag ett liknande problem och då gick det att få bort skallrandet på ett enkelt sätt vilket inte verkar vara fallet med e30 cab. |
|
|
På min E30 är det precis samma sak, har också letat efter någon justering men inte hittat någon. Kommer du på någon lösning får du gärna höra av dig. // Henrik Länk |
|
|
Jag har inte kollat i detalj hur det ser ut, men jag lyckades i alla fall att minska skallret avsevärt genom att knacka på ett plåtfäste som rutan löper i. Fästet sitter nära nära låsknoppen. Man når det genom öppningen på insidan närmast låsknoppen. Genom bocka detta lite så sitter rutan lite tightare upptill. Skallret minskar men försvinner inte helt. Det kan finnas flera andra fästen att bocka för ytterligare förbättring men jag har inte kollat det. |
|
|
Samma problem här, skallrar som fn när man kör med rutorna uppe - cabben nere tror att det rör sig i nederkant bak på rutani dörren och lite överallt vad gäller bakrutorna. Man blir lite nervös för att de ska falla i delar när man gasar lite på guppiga småvägar. Höll på och tittade lite i höstas i förardörren men har heller inte tittat i detalj, skriver mer om jag hittar ngt, verkar logiskt om rutan ska styra upp mot ngt när den är helt uppe. Mvh Per |
|
| Jag ska ta en ordentlig titt i helgen och se om jag kan få det "skallerfritt". För det var väl inte så en gång i tiden då bilen var ny? | |
| Hör gärna av dig om du kommer på något | |
|
skulle inte förvåna mig om det sitter någon gummi eller filtbit någonstans för att tajta rutorna i uppläge, kollade OEM sidan men hittade inte några fönsterhissdetaljer. Även jag är nyfiken, skulle vara trevligt med ett "skallerfritt" BMW cab Sverige!! :). Mvh Per Ps idag var det rätt bra cabväder i Uppsala!! |
|
|
Ska gå på det så fort det blir sämre väder 26,6 grader i skuggan i Limhamn just nu :) Var inne hos Förenade Bil och frågade efter främre gummilisten på suffletten och höll på att slå bakut när de sa att den kostar 1006:-, sanslöst. |
|
|
ja verkligen, kolvarna till manuella cabluckan kostade 750:-. Å andra sidan kostade monteringssats till nackstöd baksätet endast 217:- med alla tillbh på båda sidor, förvånad åt andra hållet... Mvh Per |
|
| Ja, det är ibland en märklig prissättning på bildelar. Köpte helt nya gummilister till alla fönstren, både inne och ute och de kostade 57-68:- styck vilket jag tycker är prisvärt om man jämnför med en gummilist på suffletten. | |
|
Jag har också detta problem på min e36:a, man blir ju vansinnig!!! Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.