AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.408

IX är det åt att ha!?

jo
26
johanpe
325i Touring
Tja!

ix den 4 hjulsdrivna E30:in är det nåt att ha om man vill laborera lite med tex. turbokomvertering?
håller det eller är det bara onödigt att ens prova?
tacksam för svar.

mvh johan
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fukar bra tyckte jag... Lite tråkit att man inte kan leka som med en bakhjulsdriven bil bara.. Men startsnabb blir den iaf. Laddade som max 0,5 bar och det funkade fint...

/Daniel
ja
9
jag_gillar_e30
325ix -87
325i -90
323i -85
tjaa.. de hoppas ja iaf..;D har ju en ix som ja har lite planer för..;) turbo, kompressor vet ja int riktigt har..har både turbo å kompressor hemma egentligen..:D men ja kan iaf säga att dom är jävligt roliga att köra (som alla e30:s)

//Henke
jo
26
johanpe
325i Touring
Hej!

jo, jag vill ju höra OM det håller....
vore ju inte kul att få veta den tråkiga vägen att drivlinan är skräp & inte håller för nåt uttag.
men visst så hoppas jag ju att det ska vara nåt för 4 tassar som driver är ofta bättre en 2.

mvh johan
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
dinns en ix i eskilstuna som startar me 4hjulsspinn har sett det flera ggr verkar hålla bra ...

beemwee
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fördelningeslådan brukar vara svagaste länken men det ska vara ungefär samma drivning som på Sierra cosswort och den brukat juh hålla.. Så 350-400hk borde inte vara några problem beroende på hur du kör...

/Daniel
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Hael: Det fanns en IX här i Holmsund som startade med 4-hjulspin också, det är ju inte det som dödar.

Den dagen man kliver av på 6400rpm som vi gjorde med våran och hjulen inte spinner, då går det nog sönder.

- IX linan funkar fint faktiskt.

"blao is the name of the game!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.