|
|
|
|---|---|
|
Hej! I söndags slutade justeringen av min elstol+elratt att fungera efter att jag tvättat bilen. Har kollat säkringarna 12 och 15, men de var hela och hade spänning fram. Trodde jag kanske hade råkat få loss någon kontakt under sätet då jag hade ur mattorna, men ingen kontakt var lös och i/urdragning av kontakterna för att avhjälpa ev okontakt gav intet. Elspeglarna funkar som de skall, och stolsminnet funkar också så långt att speglarna rör sig då jag väljer något av minneslägena, men stolen och ratten rör sig alltså inte. Hittade på diakom.ru att det skall finnas en gemensam elektronikmodul för sätet och ratten som jag tänkte börja med att kolla kontaktdonet på. Vet någon var den sitter på en E38:a? Andra tips mottages givetvis tacksamt. Mvh. /Kjell | |
|
på E32 så sitter en 30A säkring till elstolarna under baksäte det är kanske samma på E38 ! ..//zacka |
|
|
Svarar på min egen fråga för att andra skall ha möjlighet att söka svar: Stolsmodulen sitter på baksidan av plastkonsollen på sidan av förarsätet, dvs direkt bakom knapparna man manövererar stolen med. Det var mycket riktigt här problemet fanns - min kontakt hade hoppat loss. Enkelt kollat och fixat efter att jag hittat var modulen fanns. Mvh. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.