|
|
|
|---|---|
| Hur får man bort grov smuts på tygmattor? finns något bra medel man kan använda utan att förstöra mattorna? | |
|
Testa skummet som blir när du häller varmvatten i en spann med YES diskmedel. Eller vanlig mattvätt för all del. /M Min bil: Länk |
|
|
Avfettning och högtryck funkar bra. Måste torka länge innan torrt dock.. |
|
|
Man hyr en matt tvättare ( typ Kärcher puzzi) på lämplig mattfirma över helgen och sem kan man göra en mega rekond av all inner mattor och säten i bilen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag slängde in mina velourmattor i tvättmaskinen! Det vart kliniskt rent och de blev inte förstörda heller! Har gjort det två ggr nu....tvätta inte i mer än 40 grader bara.... | |
| ok tack för tipsen börjar nog med högtryck och avfettning. Det är bara golvmattorna jag behöver tvätta. | |
markus00 |
Blir du inte nöjd med högtrycken eller om du även vill göra rent resten av tyget i bilen så rekomenderar jag också en matt-tvätt kostar inte många slantar att hyra. |
|
Jag tvättade mina i tvättmaskin och blev mycket nöjd. Tryckte in handtvätt vilket är 30 grader tror jag. Sen tog jag extra förtvätt och extra sköljning. Sen fick de hänga i torkskåpet i 40 grader. Använde inget tvättmedel trots att dom var mycket skitiga av allt vinterslask. |
|
|
Tvättmaskin funkar bäst. M Min bil: Länk |
|
| Avfettning och högtryck, så gjorde vi rent golvmattorna när jag jobbade med bilvård. I riktigt extrema fall dränktes även dörrsidor med avfettning och sedan på med högtryck... | |
| Avfettning och högtryck på tygmattorna med? | |
| Bimmerkid> Avfettning är ett generellt ord med många betydelser MEN hitta ett alkaliskt medel som ligger nånstans runt 12 i ph och lägg på med 8-10% sen blåser du av med högtrycken. | |
|
låg temp i vanlig tvättmaskin fungerar bra enligt mina erfarenheter. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.