|
|
|
|---|---|
|
Idag hände något konstigt... Varvräknaren blev tokig. På tomgång stog den på 1200 varv! Och vid kickdown i 120km/t gick nålen RUNT! Den gick alltså långt förbi varnings markeringen och 7000 varv vidare ner mot kl.7!! Motorn gick som vanligt varvmässigt, men nålen... cheeez! Höll på få hjärtstillestånd ett tag där. Åkte tillbaka till firman och stängde av bilen i ca. 30 min. Nu är allt bra igen. Vid tomgång går bilen på ca. 7/800 varv någonstans och vid kickdown växlar den vid 5500 varv. Vad hände igentligen?? Ska jag vara orolig eller? Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Finns det ingen som varit med om liknande? - H U M A N R A G E - |
|
|
Jorå, min hastighetsmätare får frispel ibland (bara när den är kall va jag vet) och fladdrar till och flyger rakt upp ibland. Har för mej att även varvräknaren är flummig ibland...Inget jag oroar mej för än i alla fall. Är väl så med gamla skorvar :) |
|
tvåtakt |
Håller med! Min hastighetsmätare flyger upp ibland när jag stänger av bilen. |
|
På en av mina M535 E28 så fungerade inte varvräknaren när det var kallt ute på vintern. När det började komma lite värme efter någon kilometer så började stegvis fungera igen! M/Alpina-träff i Skåne 4 juni Länk |
|
|
Ett bank på instrumenteringen i e28 brukar få varv/hastighetsmätare att funka ;) ett tag iaf //Simon |
|
|
Kan/vill inte behandla min fina bil med ett "bank" på instrumenteringen. Vill hitta felet... - H U M A N R A G E - |
|
|
Kan kodensatorerna som sitter i instrumentpanelen ha nåt med detta att göra? Jag vet att när batterierna i e30/e28 börjar bli dåliga så kan instrumenten få spel. //Simon |
|
|
Skumt! Ska kolla batteri nivån i morgon så får vi se där då. Återkommer med svar. - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.