|
|
|
|---|---|
| Jag köpte en 735i -92 nyss bilen gick hur bra som helst! efter jag har lånat ut den till en kompis som körde en bit fram och tillbaka, så går den nu fram längre?? de går att backa hur bra som helst! Men ska man köra fram så den knappt, de bara varrvar utan att den går?? Kan det vara att den ar hamnat nödläge? så fall hur återställer man detta?? | |
|
Jag hade samma problem just när jag köpt min men det visade sig vara en drivknut bak som lossnat och gått sönder. Min kärra Länk |
|
Paap Reeder |
... vill inte skrämmas men om drivknutar är OK så är det väl stor risk att det s.k främre frihjulet i lådan gett upp. i a f är det dessa symptom som du skriver om som uppträder i dessa fall. MVH /// Paap R |
| Jag har nyss vatt ute och kopplat ut dom kontakter till E,S,M lägen, men de hände ingeting! Jag har läst här om just detta, det är nog den E.S.M kontakten där felet ligger, För den är rätt konstig, de visar inte när man har den på Sport, Ekonomi, M-. Det går att backa me bilen hur bra som helst! | |
|
Hur är oljenivån? Kollas med driftsvarm låda i läge P/N med motorn på tomgång. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Där va Ok med oljan... Om jag ska fylla på lite olja, kan man göra de genom oljestickan? | |
|
Ja, man fyller genom röret till sticka, en smal tratt rekommenderas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har haft samma fel som dig ,haidar. det var lamellerna i lådan som var slut för mig. det kom på en gång när detta hände. Men du, det kunde ha varit värre,,, /Mats |
|
| Var nyss och kolla oljan den var på Minus! fanns nästan ingeting, men nu när jag fyllt på, så är de lika dant. Nödläge?? | |
Paap Reeder |
... man måste köra på tomme att antal minuter ... typ minst 5 för att oljan skall komma till verkan. Nivån måste avläsas med varm olja och på tomme. MVH /// Paap R |
| Länk | |
|
Haidar: HEj...har Du sålt bilen än? Jag är intresserad, undrar om du har kommit fram till vad felet är?MVH Wladimir Jigaroff |
|
| Sålde den. Orkar inte byta låda o massa sånt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.