AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
732

Bakspoiler E38

Ras.mus
Någon som har tips om vart man köper en bakspoiler? INTE en vinge utan den nedre plast-biten under kofångaren bak. Hade tänkt hitta en med hål klara för dubbla blås...

Lyckades backa på en betong-gris så nu får man väl byta den till en ordentlig! Har haft utsågat för blåsen hittills.
tvåtakt
Är höljet delat? Kan man byta bara den nedre biten?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Nog har jag för mig det är en helgjuten historia.. Ej säker.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej,den är helgjuten i ett stycke.Länk

Länk
Ras.mus
Aj då.. Men det måste väl gå att köpa endast plasten, utan det som sitter inuti, kromlist osv?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
ja kromlisten är nog inte med de är nog bara den nedre deLänk.

Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Kromlisterna och stötlisterna är bara fast snäppta, tas loss efter att man lossat hela paketet.
Ras.mus
Ja, där sitter väl nån balk osv bakom också som inte behöver bytas (förhoppningsvis!).

Men någon som vet var man kan köpa nån snygg häck till den? Behöver ju inte vara original...

Hittade Seidls på schmiedmann men den va inge vidare snygg kan jag väl säga... Ska helst vara lite stil på den, hål för dubbla blås på varje sida och gärna lucka till ett eventuellt framtida drag..
Ras.mus
Jag har faktiskt haft av kofångaren innan så jag vet ungefär hur det ser ut...

Dock kanske man bara har nytta av kromlister osv om man monterar en originalkåpa...

Hoppas bara att underredet med balk, backsensorer osv kan användas med en eftermarknadsgrej! Annars får det bli en original från skroten... Eller så väntar man på att bli påkörd och får en ny då! :-)
Aj, trist det där med påbackningen. Köp en ny häck från skroten och såga själv. Här hittade jag en mall man kanske kan använda att såga efter Länk

Hmm... Jag har en begagnad liggande med uttag för dubbla utblås. Hela kofångaren förutom balk, kromlister och täcklocket. Kan det vara nåt. Jag har väl förhoppningsvis ingen nytta av den, så hör av dig Ras.mus om du är intresserad.
Ras.mus
SComfort
Jo, visst låter det intressant... Dock har jag sällan vägarna förbi Västerbotten så jag kan ju inte ta en titt på den innan jag bestämmer mig. Man vill ju gärna göra det först!

Men jag har för mig att både Alpina och AC Schnitzer ska ha en bakspoiler som har uttag för blås, någon som vet var man köper dessa och till vilka priser?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.