|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu har jag äntligen fått hem min 530i Touring.. Blider kommer snart i galleriet men jag tänkte redogöra för mina kostnader om ni är intresserade.. Flyg 2pers med Ryanair Nyköping - Düsseldorf: 1702:- Lunch 2pers på Skavstaflygplats: 211:- Hyrbil Hertz (Ford Fusion) hämtas Düsseldorf flygplats 15.00 och återlämnas i Asperg 14:00 : 841:19 Tankning av hyrbil: 476:10 + middag ca 300:- Hotell i Asperg + middag incl frukost : 941:- Försäkring och plåtar ordnade handlaren 200Euro: 1850:- Inköp av eldriven 6serie cab till sonen (Kanske inte obligatoriskt): 3581:80 Kaffe och lättare lunch medan vi väntade: ca 200 Tankning av BMW: 543:50 Middag (Burger king) ca 130:- Hotel + frukost i Egerstorf "Acht Linden" (Rekomenderas !!!) 745:11 Obligatoriskt stopp hos "Calle´s Grenzshop" i Heiligenhafen (Inga köer i föhållande till Calle´s i Burgh) Ca 2000:- Scandlines Puttgarden - Rodby: 745:01 Öresundsbron: 285:- Tankning: 748:07 Vägning av bil incl intyg: 200:- Regbesiktning + Kontrollbes i Oskarshamn: 1920:- Skrotningsavg: 1500:- Skatt + skyltavgift + registerhållningsavg: 1430:- Summa exkl Elbil och "dryck": 14767,98 Är det någon som undrar något är det bara att maila... Mvh Jimmy | |
|
Låter helt klart som en trevlig lite utflykt men är det inte en relativt stor kostnad som inte blivit inräknad ovan ;-) ___ //Ulf |
|
|
Jo det är klart.. Får väl säga som "Uppfinnaren" i Lorry... "Tänkte inte på det".. Bilpriset då förståss.. Mvh Jimmy |
|
|
Hej! Kul! Jag funderar själv på att ta en sväng jag också och inhandla en 325:a -02. Jag har letat runt lite på nätet om vilken dokumentation man behöver på bilen för att komma igenom tullarna på vägen hem och också reg.besiktningen här hemma. Räcker det med det tyska regbeviset "Briefe" och de röda exportskyltarna inkl. plaketten? Några andra papper jag måste vara noga med att jag får med förutom kvitto då? Mvh Dennis |
|
| Det räcker med det som du nämt i din fråga. | |
| Jemej: släng ut lite bilder på kärran! | |
|
Godmorgon !! Jag mailade över lite bilder i förrgår till "Galleriet" så dom läggs säkert upp så fort dom får tid :-) Ha en bra dag !! //Jimmy |
|
|
Godmorgon.. Nu finns bilen upplagd i "Galleriet" Länk Mvh Jimmy |
|
| Hur mycket lyckades du pruta på bilen ? | |
|
Hej, Lyckades pruta 900 Eur.. Det var IOFS inte speciellt svårt så jag hade kanske kunnat få ner den ytterligare några Eur men jag satte ett målpris som jag lyckades få igenom.. MVH Jimmy |
|
|
Har du någon på gång själv Leffman ? Mvh Jimmy |
|
|
Jemej >> Om man får fråga, hur många procent fick du ner bilen? |
|
|
Kan lika gärna tala om vad jag gav.. Begärt 24 900:- och jag fick den för 24 000:- Har för mig att kursen låg på ca 9,18.. Mvh Jimmy |
|
|
Riktigt snygg! Tror du gjorde ett bra köp där, och dessutom fick en härlig lång resa hem i din nyinköpta bil :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Bra att veta, då jag är pågång att importera en bil. |
|
|
Tack :-) Mvh Jimmy |
|
|
akb: Vad blir det för något då ? MVH Jimmy |
|
|
Det som är klart att det skall vara en E46 årsmodel 98 eller 99. Var från början inställd på en 323, möjligen en 320. Då han som skall importera bilen åt mig visade upp ett par fina 328 blev jag lite sugen på dessa. Får se vad han hittar. Denna är en av dem Länk |
|
|
Ok, Dom har en liknande på firman som jag köpte min på.. Länk Kan kanske vara något ? Mvh Jimmy |
|
|
Men 3000€ mera än de som jag titta på. Det är för mycket för den bilen. Då jag hamnar att betala mycket i skatt oxå. |
|
|
Ok, såg nu att du var från Finland. Hur mycket ungefär måste du betala i skatt på bilen du länkade till ? Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.