|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
tänkte köpa 4 17tummare med 40mm höga däck....mend et ser ju inte helt snyggt ut då..ser ju ungefär ut som en jeep....hur mycket ska jag sänka den, fram/bak för att det ska bli snyygt, och inet framhjulen tar i skärmarna??? tacksam för alla tips!!!!!!!!!! |
|
40mm? Hur liten rulldiameter får du då? Vad ska det vara bra för, kommer ju att se tokigt ut hur mycket du än sänker, och hastighetsmätaren kommer att visa fel, och bilen kommer att varva aldeles för mycket osv osv Skulle rekomendera 215x45x17 så är däcket 0,45x215~100mm högt. Bredare däck är ju mycket snyggare men med en 318 så ska man nog nöja sig med 215.. |
|
|
Han kanske menade 40 profil-däck??? ///Tobbe |
|
|
Tjenare. Jag skulle tippa på att en sänkning på 20 mm bak och 40 mm fram skulle ge ganska bra stuk på bilen. Daniel: Att skriva fel ibland gör nog de flesta, men man måste inte alltid anmärka. Sänkte min gamla 316 ca 30 mm och det vart lite för högt iaf. Därför tror jag 40 mm fram blir bra. Bild på min gamla bil: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
jeppe_L |
tack förtippsen....ursäkta stav felet... räcker det att byta fjädrarna för att få ner den den biten??? |
|
OK, tillockmed jag borde ha insett att det var profilen och inte höjden som avsågs. Då är det ju en helt annan sak. ber om ursäkt,, Har hört många som är nöjda med sänkningssatser från MAD, men jag tror att dom bara har extrema sänkningar som 60/80.. |
|
|
Hej igen. Daniel, ingen fara. =) jeppe_L: Jo, det räcker med att byta fjädrarna. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
jeppe_L |
tackar så mycket... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.