|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja ha mer mos i min m20, den är från en e21.a och då med mekaniskt insprut. Den är redan ganska mycke trimmad. Det jag vet är att den har portad och planad topp, ventiler med fjädrar är bytta, uppborrad från 2.3 till 2.6L, vassare kam, och lite mer optimala kolvar..ja tänkte ha motorn till bil för banträffar och vill ha lite mer. motorn lämnar nu runt 200hk..någon som har nåt tips vad man kan ge sig på? (ingen överladdning tack) Mvh Tobias | |
|
Lustgas...De tycker jag verkar vara billigaste och mest effektiva+ lättinstallerade alternativet... De tänker då jag skaffa.. |
|
| Prova bygga om till motronic. Finns ju en beskrivning under mektips. Ska visst ge rätt mycke bara at byta från L-jet till Motronic så ja ska nog prova de sen i min 2.6a. De plus lustgas borde ju bli gode bra:) | |
| När kom Motronic? | |
|
-87 på 325:orna o -88 på resten av E30 (finns vissa 318 (?) som fortfarande hadde Ljet -88) så det finns ingen M20B23 md motronic. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Men det borde gå att sätta Motronic på b23 va? |
|
|
kolla under Gör-det-själv här på sidan sen : Mekartips: Byte till Motronic 323i E21 |
|
| Tack för tipset! | |
| Hej...ni som byggt 2.6liters M20...jag är lite nyfiken,har ni borrat upp ett 323-block till 84mm,eller använder ni 325:ans..? Vilka kolvar kör ni med? | |
| petri: Jag vet inte hur mycke som borrats upp men det är orginalblock med eftermarknads kolvar..köpte den trimmad så ja vet inte riktigt säkert hur många milimeter som borrades. | |
|
Min motor är borrad till 84mm och så kolvar med lägre komphöjd. Har även en motor i delar där det suttit nerplanade 325 kolvar. Annars så är det en putsad 323topp med vassare kam. Motornord hade tydligen byggt den motor som jag har i delar. |
|
| Ok,tackar...det var ungefär som jag misstänkte då... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.