|
|
|
|---|---|
|
hej! har hittat en z3 m roadster -97 (står 98 i annonsen) som det är 15 ägare på..är inte det lite väl mycket?? har gått 9000 mil..han vill ha 195-200 för den..vad tycker ni?? verkar lite skumt tycker jag | |
|
Jo man blir lite tveksam, tyvärr verkar många M Roadser, M Coupe vara rena vandringspokalerna. Förstår inte varför, är det så många som inte har koll på vad det kostar att äga en sådan best? Jag får iallafall en otäck känsla med sådana bilar att ägarna plågar sin bil ett tag för att sedan sälja den innan grejerna de frestat till bristningsgränsen går sönder. Fredrik M |
|
|
ja det verkar inte bättre än så... ja kikade upp bilen lite till,det visade sig att den ej var servad på en bmw verkstad sen 2002,dem hitta inget i basen iaf..när ja pratade med killen som har den så sa han att den var nyservad (stora servicen ),gör man inte den hos bmw tycker man? är det bara bmw verkstäder som stämplar i serviceboken el? mvh |
|
|
bohjort: Det är många som inte servar hos aukt bmw-service efter att garantierna gått ut. Dels för att det i många fall finns verkstäder som är billigare och dels för att de i många fall är mer kunniga än de auktoriserade verkstäderna. Speciellt när det gäller M-bilar så finns det många kunniga runt om i landet. Att bilen inte är servad hos BMW behöver alltså inte vara negativt, så länge verkstaden den är servad på har ett gott rykte. Alla verkstäder kan stämpla serviceboken, men det syns inte i datorn hos bmw att den varit servad. |
|
|
Servicar lagras ej centralt men om inga stämplar finns så är den ju knappast servad på BMW. Många icke-auktoriserade verkstäder stämplar i böckerna men ibland måste man säga till. Saknar den helt stämplar från -02 och inga kvitton finns på att saker är gjorda så skulle jag leta vidare. Tycker också att priset är högt för en 97:a med de milen. För samma pengar så kan du ju säkert få denna Länk hos handlare med 1 års garanti. ___ //Ulf |
|
|
Är inne på samma linje som Fredrik. Många ägare kan tyda på glädjekörning, men å andra sidan så tickar det ju lätt på ägare om den går via bilhandlare varje gång den ska säljas. Har sedan handlaren den som bytesvara till en annan handlare så blir det lätt en skara ägare, även om inte bilen i sig är sönderkörd. Gör en rundringning till en handfull av dom tidigare ägarna för att få deras åsikter. Bilen kan ju vara byggd i slutet på 97 och då, följdaktligen med all rätt, tituleras 98. Dock så skulle jag vara noga vid inspektionen innan ev. köp. Mats |
|
|
Yatooil: Vad hette den inspektionen? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| vem har kört sönder motorn och vad har hänt ? | |
| FIck du stå för reparationen själv eller hade du nån motorskadeförsäkring? | |
|
Tack för alla svar.. jag ska oxå tillägga att jag får med ett par 19" fälgar + däck..orginalsulorna e helt nya oxå...jag tror det blir ett köp om stämplar och kvitton finns!! mvh |
|
| näää: med generalagenten och bilhandlarna så kan det hanla om så få som 7 ägare. Det är ju ingenting på en 8 år gammal cabbe. Många köper en Roadstrer bara för sommaren. Jag skulle inte oroa mig för det så mycket bara bilen går bra och har juste historik. | |
| Ta reda på antalet brukare, bry dig inte om antal "ägare". Jag gissar på mindre än halva antalet är brukare. Ring upp dessa och ställ lite frågor. Man brukar få ärliga svar av fd brukare. Om inte annat så kan du bedömma var det är för sorts personer. | |
| PowerMac: kan man få sånt begränsning från VV ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.