|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilket bolag som ger billigast helförsäkring på en E46 M3? | |
|
Det finns ingen här som kan svara på din fråga eftersom det inte finns något enkelt svar. Priset på en föräkringspremie beror på massor med olika parametrar, t ex bilmodell, årsmodell, importerad, var du bor, hur du bor, var parkerar du, körkortsår, skadefria år, mm mm. Det är t o m så att om du tar två E46 M3 från samma år och frågar ett bolag om priset så kan du får två olika svar. Personligen så har jag oftast fått bästa pris från IF medan andra klagar på att IF ger dom den högsta premien. Det enda som gäller är att själv ringa runt och fråga varje bolag och även kolla vilka rabatter du kan få om du även lägger din hemförsäkring och annat hos dom. ___ //Ulf |
|
| Svårt att tro att du kommer under 25.000/år någonstans oavsett bolag. Du får testa, det är många orsaker som styr vilket bolag som är billigast. Var du bor, vilken bil det rör sig om, ålder och om du har några andra försäkringar i bolaget. Finns bara ett sätt och det är att ringa runt. Två personer med samma bil och ålder kan få helt olika premier från olika bolag. | |
| Programmer var först ja :) | |
|
Billigaste låg på drygt 20.000/år, och de dyraste låg runt 35.000:-... Fanns tom bolag som inte ens ville försäkra bilen... |
|
|
GC Vet att en kompis som kollade helförsäkring på en e-46 M3 skulle få en årspremie på 18000 kr. Han är 27 år och bor ett par mil utanför Gbg. Vet tyvärr inte vilket försäkringsbolag det gällde så ring runt! |
|
|
Jag skulle ge 4900:- i halvåret för en m3e46-02. ojojoj, det var en dyr bil sa damen på FB ;) Som sagt tidigare, försäkringar är mycket individuella och skiljer ofta mycket mellan bolagen. Att ringa runt och jämföra lönar sig definitivt |
|
|
Wadstedt79 Ja, den tidigare ägaren betalade 15.000:- om året för helförsäkring och han bodde i Torslanda och hade den skriven på sin mamma... |
|
|
BjörnB 4900:-? Låter konstigt, är du säker på att du äger en E46 M3? Hehe... Vilket bolag, då? |
|
|
Skiljer 14 år och 400.000 i storlek på stad mellan er, bland annat. Därav skillnaden. 20.000 låter rätt billigt faktiskt för att vara 20 år gammal. |
|
|
GC, jag är rätt säker på att jag INTE äger en M3e46. ;) Priset gällde om jag skulle skaffa en. |
|
| LF var det. | |
| Ok, jag förstår... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.