|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem med ständigt olika besked vilken olja som skall vara i växellådan i min Alpina B6 (Getrag 265 samma som i M3 e30). BMW Sverige sa ATF olja medan de flesta entusiaster jag pratat med sa att ATF kommer göra att bottenstocken slits ut. Mailade Alpina om besked och fick följande svar: --------------------------------------- Dear Mr. Tryggvesson, According to our workshop we take the from BMW recommanded oil EP80. Hope to have been of help and remain with best regards, -------------------------------------- Jag hittar i Castrols sortiment "EP 80W" som är en API-GL4 mineralolja, detta torde då vara den rätta? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- | |
|
Ja det tycker jag borde vara den rätta! det är väldigt krånligt med dessa växelåds olja!! för det finns enligt olika sheman att getrag 265 som ska ha antingen ATF eller Mineralolja!! det du kan göra är om växellådan annars har fungerat bra så tittar du vilken olja som är i växlådan, om den är gyllen brun så är det mineraloljan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.