|
|
|
|---|---|
|
Kollade oljan i min bmw idag vad får jag då se!? Jo nått vitt klägg på stickan. Kör en runda till lund kommer hem kollar igen inget? Är det vad jag tror det är? topplockspackningen? buhuuuu! Det kostar väll skjortan & lite till att få den bytt? HJÄLP | |
jens j |
försvinner det vatten? ökar oljenivån? kör bilen varm e det tryck i kylsystemet? jens |
|
Jens... Tyckte det såg ut som de va mindre vatten i kylaren idag men kan va jag som skrämmer upp mig själv oxå va inga mängder isf. Oljenivån e nog densamma.. Tryck i kylsystemet ? hur menar du då ? så att de pyser en massa när jag öppnar påfyllningslocket eller ? |
|
jens j |
ja precis e det fortfarande övertryck e det inget stort hål om det e något har du en djävla tur kan detvita i motorn va kondens men försäkerhets skull byt olja o filtet o håll koll på vatten o olje nivån o blir det vitt igen så lämna inn bilen jens |
|
Håller med jens j, det är ju säsongen för kondens, har du åkt mestadels korta sträckor med bilen under vintern??. Byt olja och filter och var MYCKET uppmärksam, tappa gärna ur lite kylarvatten och se om det finns tendens till oljefilm. |
|
|
Går motor tempen upp som den ska så att den inte går för kall för då bildas kondens som inte dunstar bort. |
|
|
Tackar för alla snabba svar grabbar Bytte olja i november & har inte kört många mil i vinter har sommardäck på bilen så några smårundor då å då när vädret varit okey & den går inga längre sträckor oftast flyttar jag den från min lghs parkering till en gratis parkering 500 meter längre bort så 1km om dan just nu typ.. Men ni tycker fortfarande jag ska byta olja & filter direkt igen fast det är så gott som nybytt? Motortempen går upp till mitt men kan ibland sjunka ner en bit igen vet inte om de kan va termostaten som luras. Hade problem med värmen ett tag när de va som kallast men nu har jag plötsligt bra värme i bilen igen... |
|
Axel |
Om det inte är tid egentligen att byta olja pröva då först att köra en rejäl runda(4 eller5mil)så att oljan kan ventilera ut den kondens från små turerna.Olje nivån kan även sjunka imed vattnet försvinner,så kolla oljan efteråt. R6 är bäst |
|
har du nyligen bytt olja? isåfall kan det väl vara så att den oljan inte går ihop med din motor. För så hade jag i min pegga för ett litet tag sen. då bytte jag olja igen till ett annat märke, då försvannd de vita "skummet".. King of the road |
|
|
Verkar va slut på det roliga nu för min del... Verkar som de försvinner vatten iaf & de vita klegget ser man ibland fast man kört en 3-4 mil. Fy fan va trist allt känns lär inte bli någon billig historia detta.. =( skit oxå... |
|
simba99 |
Tjena! Hade precis samma sak som dig. Mitt berodde på att jag bara körde korta sträckor så att det bildades kondens. Åk till en verktstad och be dom att mäta avgaserna. Dom kan se om det finns spår av vatten... |
| Får väl prova med det med & hoppas på det bästa... | |
|
Om turen skulle vara slut... Vad kan det kosta att renovera en topp ? Alla stylingpengar + lite till förmodligen =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.