|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har glädjen att meddela att ytterligare en E34 har blivit i min ägo. En Lazurblå 525i Touring -93 med dubbellucka, svart schiiin, klima, stora datorn och lite annat lullull. Känns gött! Dock är servon lite konstig, det låter och hugger ibland (blir trögstyrd) och ibland inte. Förslag på vad som jag ska börja kolla imorrn? Har ett annat option, nämligen gula glas på dimljusen fram! Inget vidare vackert i min smak. Har aldrig sett det förut så det borde ju vara ovanligt? Om nån vill byta mot vita så:)))) Annan E34-fråga. En polare köpte sig en -95 E34 touring, petrol-mica metallic, är inte den lacken en individuallack eller har jag fel? hejhopp! | |
|
får man ha gula lampor framåt i sverige? hur ser färgen ut som din polare har? jga har lite norskt krom runt skärmarna, det är individual :) |
|
|
Hahaha. Petrolmica är en svart bas som skifter mot blått eller grönt beroende på ljus och betraktingsvinkel. Snygg! Bilen är svensksåld. Om nån har en bild på petolmica E34 länka gärna. Norskt krom är ju hyper-individual, hehehe |
|
|
byt de gula strålkastar glasen såfort du kan.. har för mig att de förbjöds i Sverige i samband med millenie skiftet U like 2 drive fast, Money go fast... |
|
|
Det är helt OK att ha gula dimljus på bilar i Sverige, halvljus också för den delen. BMW CS #5206 |
|
|
Petrol-Mica fanns som standardfärg till E34, om jag inte missminner mig så var det dock bara -95 och -96 års modeller (eventuellt -93 och -94 också). Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Grattis & behåll du gula dimljusen, kungligt ju!!! Sehr individual :D | |
|
Gula lampor=franskstuk. E38B12 borde ha det på sin MC-märkta 540iA :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Har också gula dimljusglas.... skäms lite.... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Petrol mica-metallic: Länk Lite gamla bilder och tyvärr med de underbart vackra vinterdäcken, men färgen syns :-) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Petrol mica-metallic är väl en sonderlack? Det står i motorrummet om din kompis kollar där så borde det stå BMW Sonderlack | |
|
Som Kalle skrev så har det nog varierat. Min är "standardlack" iaf. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Petrol-mica fanns som standardtillval, åtminstone till 1995 och -96 års modeller. Det behöver således inte vara sonderlack. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jo, det står varken sonder eller individual så det är nog en vanlig tillvalslack. Ang. servon, såfyllde jag i en heldel servoolja och vips så blev den som ny.... |
|
|
Vart jag kommer ifrån kallas gula ljus för "finne styling" :) //Simon |
|
| Finnestyling, hahaha. Jag tycker att det känns som franskstyling med gula glas. Jag undrar bara varför.... | |
|
Okej vi säger så här, gula glas = franskstyling, gula lampor = finnestyling :) //Simon |
|
| Jodå, nu har vi begreppen klara för oss, bara för svenska akademien att föra in i ordlistan ;) | |
Jeppe W |
Trevligt med E34:or...! Ang din fundering om styrservot känns det som att remmen möjligtvis slirar till lite då och då. Jag hade själv det problemet, framförallt vid stora/häftiga rattrörelser. Bytte rem och allt blev frid å fröjd igen! |
| Hade gula dim/varselljus på en gammal Prelude en gång, inga problem vid bes. etc. tror det satt på original??? Var inte jag som satte dit de i.a.f., kanske någon av de 25 tidigare brukarna, men inte f*n brydde sig farbror blå för det... | |
| riktig gubbracer Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.