|
|
|
|---|---|
|
letar nya dämpare och fjädrar till bilen, just nu sitter det riktigt slitna bilstein framoch koni fram, alltska bort och vad ska jag ha istället?? vill ha ner den så långt mot backen som möjlitg och bra väghållning för en rimlig peng... däckensom sitter på är, 245/45 16 bilen jag har är en M535i -85 | |
|
Bra märken som jag känner till är weitec, koni och bilstein Gerth på GE motorsport säljer kompletta billiga kitt till bl.a. e28, men det har varit lite problem med dessa satser (åtminstone till e36), de kan vara felsvetsade m.m. Några har klagat på dålig returdämpning osv. Annars ett billigt alternativ. //Simon |
|
|
Gula Koni fram och Bilstein bak med H&R fjädrar runt. Funkar riktigt bra. Går på ca 8000kr totalt. Hör med Stötdämparexperten Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Vilken av bilarna gäller det? Till M535i bör man ha Bilstein eller Sachs/Boge. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| okej tack så mycket alla, stötdämparexperten var juh suveräna.. | |
|
Sachs (billiga serier) och boge dämparna ger fetbort på e28an om du är ute efter väghållning. På en glidare funkar dom. Bilstien sport funkar hyffsat bra, lika så koni dämparna. En fördel med bilstien och koni är att du kan bygga om dom. Och framförallt att koni dämparen är justerbar (gillas) Ett annat alt på Jespers förslag är gula koni fram och Avo eller Gaz bak. /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.