|
|
|
|---|---|
jens j |
någon som har någon ide vad som kan vara fel når bilen vägrar starta ibland o när den väl startar går den fint som fan o ibland bara tvär dör den medans man kör. Vore tacksam för hjälp för jag kan inte lita på bilen. jens |
|
Hej! Jag har sagt det en gång förut o jag säger det igen,kontrollera fördelarlocket,det var felet på min när ungefär samma symptom infann sig på min M535:a. Hoppas det löser sig. Mvh Janne. |
|
jens j |
var det kolet eller sprickor eller vad ska man leta efter jens |
|
Jo hej! När jag felsökte min så såg jag inget speciellt slitage i locket,men efter att ha bytt en hel del andra detaljer så återstod i princip bara fördelarlocket att byta ut. När det var gjort så gick vagnen klockrent igen,inga misständningar eller att bilen plötsligt bara stannade o sen var nästan omöjlig att starta igen.... Mvh Janne. |
|
jens j |
då får jag ta o beställa ett men det svider med 1000 spänn för lock o rotor så jag antar att jag har varit dumsnål o inte bytt det tidigare. tack för hjälpen jens |
|
Jag tänkte väl i samma banor som du o började med att byta det "billigaste" först,men det är väl bara naturligt :) Hör gärna av dig efter bytet,även om det av någon outgrundlig anledning skulle vara fel... Mvh Janne. |
|
|
knepigfråga kanske men vad är det för färg på bilen? tänkte om det är min gamla...Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,530-80,528-84,M535-86, |
|
jens j |
ja det ska jag göra. det e polaris metallic jens |
|
asså, då var det inte min...Lättstartad när den är kall -omöjlig att få igång när den blivit varm? alt går skit när den blir varm? Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,530-80,528-84,M535-86, |
|
jens j |
det e inga missar eller oren gång ev några missar på högvarv ,det e mera att den gå eller inte går den helt enkelt tvärdör eller vägrar starta varm som kall jens |
|
som sagt...exakt samma på min 528i -86 tills igår, bytte fördelarlocket. kostade 69 kr på HCJ(typ Mekonomen)...bilen går klockrent ///Tomas M BMW 528i -86 BMW E28 registrer #1 |
|
jens j |
det värkade va locket som spökade har inte haft några problem med bilen sen jag bytte och den blev fan så mycket piggare med. jag tackar o bugar o lyfter på hatten för tipset jens |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.