AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.068

Köpa alulister till E39?

ha
42
habel
520 Touring-02
Provar den tråden!
Nån som vet om det är dyrt, krångligt samt vart man köper alulister till E 39?....skulle ev.vilja byta ut de i trä!

Tacksam för svar/Micke

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
på BMW kan man köpa en uppsättning, likaså på stylabilen.se.

Jag är också ute efter metallister men helst titan eller någon mörkare sort, alulisterna är så kliniska...

Kostar runt 5000 kr för en komplett sats.

/M

Min bil:
Länk
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej!
Tackar så mkt!...jo jag håller nog med att mörkare är snyggare och mer diskreta!...ska kika!

Ha det gott/Micke

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Varför inte lacka listerna!? Då kan ni välja nyans/färg själva...kanske i bilens färg t o m om man tycker det är snyggt! Med en lite grövre metallic-effekt så blir metallkänslan i ytan minst lika bra som riktiga alulister. Har jag gjort på min!
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Har du ngn bild du kan visa?

///Magnus
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Det är just känslan som är viktig, att listerna inte ser ut som målad plast. Kan man verkligen komma dit om man bara lackar?

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Listerna är ju målad plast orginal så det skall väl knappast vara något problem.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Funderar på att prova lacka en uppsättning lister i Shadow Crome, då jag har 10 liter sån kvar från lackprojektet som inte blev av :-)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
"Listerna är ju målad plast orginal så det skall väl knappast vara något problem".

Nej de är inte målad plast. I mitt fall är det träfaner limmat på aluminiumstomme och lackat. I andra fall är det aluminium.

Finns säkert som målad plast i någon variant (har sett det i nya 1-serien och 3-serien i alla fall) men det känns rätt trist. Och plastigt.

/M

Min bil:
Länk
Croazia
Jag förstår att Ni tycker att lister i alu är snyggt, det tycker jag och dom flesta här. Alla har alu. lister på önske listan. Funderade ett tag tillock med att köpa fejkad karbon tape på Mickro o tejpa över trä panelerna för att vara ”one off a kind”.

Jag förstår att Ni säkert tycker att angel lampor är snygga det tycker jag och alla andra också, förutom en finsk kille här på forumet han kall dessa för lökringar.

Vist är vita blinkers snygg och stora avgasrör. När det är original!! Vill du ha lökringar och 4 pipor bak köp en M5 a, er en 2001. Sabba inte en fin 520 från 1996.

Hur kul är det när 99.7% av E39:or har vita blinkers fram o på sidorna är det synliga avgas rör och alu. panel. Då blir det som är ovanligt o väldigt snyggt bara en i mängden.

Jag har min 528 (-98) helt original för så är den bygg och så ska den förbli, naturligtvis så har jag varit och stylt den lite fast enbart med BMW original delar: front aerodynamikpaket fån 1998, E60 17” fälgar (mod 122) och främre skullt hållare av USA mod med liten skyllt från VV . Resten är helt original. Undrar nu bara om det bara är jag som har den här åsikten om stayling.

Visst ska/bör man stayla om man har pengar och bränna men om man har en 8 år eller äldre bil helt original och sen staylar sönder den med diverse saker som är kom betydligt senare så tappar men själva grejen och ha en pärla till bil.
Bilen tycker jag ska vara och förbli original, annars känns det som om man typ förstör den tycker jag.

Ha en riktigt skön helg, BMW bröder.

Alex

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Jag har en uppsättning "alu-lister" till E39 hemma som satt på en inredning jag köpte från en 00'a dom är garanterat 100% plast
trälisterna som jag har i bilen är mycket riktigt faner på plast stomme.

verkar finnas flera varianter - tror mina plastlister kallas Titan eller nåt sånt - alu - kanske ÄR alu ... :-)

och Alex; Det är ju bara bilar vi pratar om - en förbrukningsvara !
habel:
Jag har titan i min, kommer från en M5:a -01 tror jag det var och de ser helt olika ut de som jag sett i många 525:or och liknande från -01, de ser mer lackad plast ut, mina ser ut som borstad titan och "äkta" köp såna om läge dyker upp, kolla av blocket och börsen här på autopower ofta, det gjorde jag.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Alu lister som sitter i E39 med orginalmonterat M-paket är just alu lister, ljusgråa och väldigt lätt att få tummavtryck på... :-(
M5 har om jag inte missminner mig titanlister, dvs en något mörkare nyans.
De "alu-lister" som 540is pratar om sitter orginalmonterat i E39 med ljusgrå inredning och ser rätt så plastiga ut.

Detta med lister är en jungel då BMW har hur många varianter som helst.

/Rickard
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Vore kul att se bilder på era olika lister!
ha
42
habel
520 Touring-02
Hej alla!
Uppskattar verkligen det här forumet*L*...tack för alla tips.Anledningen till att jag frågade om alupaneler var för att många av objekten jag kikat på inte haft det...har oftast varit trä.
Nu råkade jag hitta min E 39 520 Touring -02 med orginalmonterat M-paket + lite annat smått och gott och M-paketet är ju som nån här påpekade utrustad med just "borstade"paneler.

Ha det gott/Mikael
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Mina var naturligtvis trä från början. Förändrade intrycket av inredningen totalt. Ingen som sett detta tror att det är "hemmagjort"...det ser grymt bra och original ut. En kompis kompis som hjälpte mig med detta. Även växelspaksknoppen lackad med bra resultat.

Är man inte van att lacka så ta listerna till en lackerare så blir det ordentligt gjort...och kostar inte många hundralappar.

Vill ni ha bilder så maila mig adressen!
Länk

Dessa sitter i en del med originalmonerade M-paket och ser "plastiga" ut men ett alternativ, snyggare än trä tycker jag.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Hej killar!! ser att er diskussion faller mig i smaken då jag precis har betalat in mig som medlem endast för att komma åt era expertråd!! ;)

Nu är det så att det snart är jul och klappar ska inhandlas! Min pojkvän tycker att det skulle vara JÄTTEtrevligt att få en ny inredning till sin söta svarat pärla (540i) som just nu har träpanel...jag har letat ihjäl mig efter en, just det, aluminiumpanel! Nu ser jag att flera av er hellre skulle satsa på en i titan för att de är mycket mörkare i sitt utförande...det lät vettigare i mina öron då det ibland kan sitta en liten klåfingrig dam på 6 år med i bilen!!

Har sett att den gärna springer iväg upp mot 5000kr strecket...om det ens räcker...ska växelspaken med så driver det på + pedaler och shit! nåja...är den här i titan dyrare eller håller de samma prisklass? Väldigt, väldigt tacksam för svar

och så finns det det björk antrazit.. och det var INTE billigt att byta ens den liten minsta panelen.

Ha en fin..
T
Oj, ber om ursäkt för det dåliga språket..

Ha en fin..
T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.