|
|
|
|---|---|
|
Fråga: Funderar på att köpa ett xenonkit från www.xenonkit.se. Det enda jag är tveksam till är att deras lampor håller 6000 kelvin och uppåt. Jag är inte ute efter "coolhets" faktor på min bil utan mycket ljus. Vart man än läser så är orginal xenon runt 4000 kelvin, nu till frågan. Vi ni hur mycket det skiljer i ljusmängd mellan en 4000 och en 6000 kelvins lampa? Är det märkbart ? specielt nattetid ? Är det någon som har provat ovannämnda kit ? // Martin | |
|
optimalt ska väl ligga runt 4600 Kelvin vill jag minnas.. går man upp till 6K och uppåt så blir det bara en diffus bild som ger dåligt ljusutbyte.. Har mött en E36:a här i Karlskrona så har Xenon med säkerligen 7500-8000kelvin och det lyser nästan lika blått som på taket på polisens bilar och det bländar något fruktansvärt.. Däremot tror jag inte man märker så hemskt stor skillnad mellan 4K & 6K just, men över det så blir det bara sämre.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Mami: Jag mailade xenonkit.se och de har 4300K lampor också för samma låga pris! Mvh |
|
|
Skickade mail till dom ikväll, tyvärr är inte lamphållarfrågan riktigt löst än men dom skall komma med en lösning inom kort dvs adaptern som bla Bmw använder till sina H7 lampor har dom inte lösning på än..... Spänningen stiger.... Ni måste hålla med om att det är ett schyst pris. // Martin |
|
|
Någon som köpt från dem? Verkar ju tokbilligt med 2495:- för ett kitt! |
|
bmw320cab |
grizzly 198 st 2005-05-27 11:06 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 318i Touring -00 Konvertering utförd! Kitet köptes från [LÄNK] 2495.- + 120.- frakt+PF Ett par extra lamphållare införskaffades hos BMW 155.- Allt som allt 2770.- och c:a 2 timmars arbete. Sågade av bakstycket från lamphållarna, lite filande, tryckte på plats brännarna och lite vulktejp för att få tätt. Kan meddela att ingen fix krävdes för att slippa felmeddelande om trasiga lampor, rent plug&play. Det enda trixet var att få plats med ballasterna tillräckligt nära strålkastarna. |
| Här ska handlas xenon! | |
| Ska köpa så fort plånboken tillåter... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.