|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Miper335 |
Vill nog påstå som så många andra att det är priset som avgör och för de pengar som du kan undvara så får du ingen skrotbil om den heter Bmw och säljs hos en seriös handlare. Har idag själv varit och sett mej varm på en 528i Touring -98 och jag kan mycket om bilar faktamässigt men mindre om det tekniska så man kan nog säga att jag är i samma sits som du. 528 ersattes år 2000 utav 530 ( under året ,så det finns både och ) och fick 231hk istället. Efter en provtur så är man fast och tankarna forsar om nu detta var så klokt och huruvida man har råd om den går i sönder. I mitt fall kostade bilen 100.000 ett belopp som inte räcker till någon nyare Bmw i de flesta fall men som hade räckt till en hyfsad Svensson bil typ V70 eller varför inte felfria Camry? ....Men hur kul är det? Visst kan man vända och vrida på för och nackdelar hundra gånger och spekulera i att mätaren inte stämmer och tänk om något dyrt går sönder o.s.v men dessa tankar gör ingen lycklig. Ibland har man dessutom inte iheller någon möjlighet att kunna testa bilen och hur många bilar måste jag betala testet för innan jag hittar den rätta? Själv kollade jag i serviceboken och fick många svar t.e.x att bilen var fullservad och det fanns kvitton på reperationer som brukar vara vanliga för modellen. En stor fråga för mej var service och underhålls kostnader och om andra verkstäder än Bmw vill och kan serva den e.t.c Hittade kvitton på service och lite annat som bromsbelägg,vattenpump o.s.v till otroligt bra priser. Anser att jag snart kan titulera mej som 528 ägare och vara nöjd med det och strunta i de skavanker som kan tänkas finnas på en 7 år gammal bil. Givetvis är din sits betydligt bättre än min då du får en bättre bil på alla sätt för 150.000 än för de 100.000 som jag "kan" ge. Ta en titt på Blocket och se vad bilarna kostar privat resp. på bilfirma i det län du bor. Visst varierar priserna enormt men de billigaste brukar ha en anledning till priset och de dyraste blir aldrig sålda. Du får i alla fall en uppfattning om vad som är skäligt och känner dej inte "helt nollställd" inför prisbilden. Köper du bilen på firma kanske du får betala 20.000 mer men får också känslan av ett tryggare köp. Själv...som du märker så funderar jag för mycket vilket bara leder till oro i onödan.... klappar hjärtat för Bmw.....köp den!! |
|
Jerka_R: Om du funderar på A6 1.8T Avant så köp absolut en med Quattro! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.