|
|
|
|---|---|
|
Ska åka och kolla på en 325iK -87 om några dagar. Den ser väldigt fräsch ut. Den är dock rätt dyr så då vill jag ju även ha valuta för pengarna så att säga. Kan ni ge lite förslag på grejer jag bör kontrollera vid provkörning etc? Saker som brukar ha en tendens till att ge vika osv? Tack på förhand alla Beemer-lovers :) | |
|
Jag har ganska nyligt köpt just en 325iK -87 faktiskt;). Min va/är i otroligt fin skick! Det enda som jag kunde hitta på min va att rosten börjat komma väldigt, väldigt lite på taket och vid dörrkanter + att ett hjullager va dåligt. Men annars va den helt felfri:). Det vanligaste "felet" på alla BMW´s vad jag vet, är att termostaten brukar va lite dålig. Kostar bara 200kr på Mekonomen. Vill du kolla hur den ser ut så har jag den på galleriet. Den enda E30 325 som rullar i Nordmaling...;) |
|
| Glömde att skriva att du kan kolla på Begagnatguiden här på Autopower. Det står väldigt mycket intressant om E30:n där, som man bör kolla då man köper en E30... | |
|
Jag har precis vart och tittat på den... Det enda som jag kunde se som ett fel var att tempmätaren låg på rött hela tiden, det var något fel på givaren av något slag. Vad beror detta på? Någon som vet? |
|
| jag har råkat ut för det en gång...smäll bara till på instrumentpanelen ovanför där tempmätarn sitter så brukar den "hoppa tillbaka" till normalläge.. det är så för mig iaf:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.